یزد- ایرنا- فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: سه هزار نیروی بسیجی در قالب ۲۶۰ گروه جهادی به صورت افتخاری در روزهای اخیر در سیل به مردم مناطق مختلف استان کمک کردند.

سردار " حسین زارع‌کمالی " روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای گروه‌های جهادی به مردمی که در شهرهای مختلف و حاشیه شهر یزد درگیر سیل شدند با حضور به موقع و همراهی سایر اقشار کمک و کار خدمات رسانی را انجام دادند.

وی با قدردانی از تلاش گروه‌های جهادی و اعضای پایگاه‌های مقاومت بسیج و همراهی فعالان مساجد در ۱۲ شهرستان استان ادامه داد: تمامی گروه‌های جهادی بر حسب ضرورت در کنار مسئولان در آماده باش و آمادگی کامل هستند.

این مسئول عمده فعالیت گروه‌های جهادی را شامل هدایت روان آبها از کوچه‌ها و منابر به خصوص در بافت‌های قدیمی شهرها، شناسایی افراد آسیب‌دیده، لایروبی واحدهای مسکونی سیل‌زده و شست و شوی وسایل سیل‌زدگان در استان ذکر کرد.

زارع کمالی بیان کرد: گروه‌های جهادی در راستای کمک‌رسانی بهتر و خدمت‌رسانی به آحاد شهروندان با همت و پیگیری مسئولان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تجهیزات مورد نیاز در خدمات رسانی مانند کف کش، لجن‌کش، موتور برق، ماشین‌آلات سنگین مجهز شدند.

استان یزد بیش از یک هزار گروه جهادی دارد.