سمنان - ایرنا - نیروی انتظامی سمنان از ثبت مراجعه ۶ هزار نفر به مراکز مشاوره و مددکاری استان و کشف ۲ خودروی سرقتی طی یکروز در شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی سمنان روز شنبه در همایش تجلیل از مشاوران و مددکاران پلیس به مناسبت روز جهانی روانشناس، گفت: ثبت ۶ هزار مراجعه به مشاوران مراکز مشاوره پلیس در استان نشانه اعتماد عمومی است.

سرهنگ علی بصیری افزود: یکی از درگاه‌های ارتباطی فراجا با مردم، مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌ها است.

وی با اشاره به ماهیت کاری مشاوران و مددکاران پلیس و ضرورت اصل اعتماد در این حوزه، خاطرنشان کرد: مراجعه بیش از ۶ هزار نفر به مشاوران پلیس نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.

وی افزود: نظرهای تخصصی مشاوران پلیس در استان سمنان و در بسیاری از ساختارها و موقعیت‌ها و پرونده‌ها تعیین‌کننده است.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی سمنان به حضور بیش از ۱۴ مشاور افتخاری در حوزه مشاوره و مددکاری پلیس اشاره و تاکید کرد: بدنه اصلی این نهاد کارآمد را کارشناسانی شکل داده اند که هدفی والاتر از درآمد مادی و تامین معیشت دارند.

سرهنگ بصیری به اهمیت کار مشاوران و مددکاران پلیس اشاره و تاکید کرد: مشاوران در کار خود همچنان عالمانه، مخلصانه و مجاهدانه حاضر باشند که اجر و مزد چنین عملی تنها نزد خداست.

کشف ۲ خودروی سرقتی در شاهرود

فرمانده انتظامی شاهرود از کشف ۲ دستگاه خودروی سواری سرقتی به همراه سارقان در این شهرستان خبر داد و گفت: روز گذشته ماموران کلانتری ۱۲ بسیج شاهرود حین گشت در حوزه استحفاظی به یک دستگاه سواری پراید مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

سرهنگ علیرضا شائینی افزود: پس از استعلام خودرو مشخص شد پراید سرقتی است و ماموران انتظامی سارق را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی ادامه داد: در پی سرقت یک دستگاه خودروی پژو نیز ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ با اجرای سریع طرح مهار خودروی مسروقه را در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت خودرو را متوقف و سارق را دستگیر کردند.

وی انگیزه سارقان از سرقت را مشکلات مالی و مصرف مواد مخدر عنوان کرد و بیان کرد: متهمان ۳۰ و ۳۵ ساله پس از تشکیل پرونده قضایی روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی شاهرود خاطرنشان کرد: شهروندان و مالکان خودروها باید ضمن تجهیز وسایط نقلیه به تجهیزات ایمنی و هشداردهنده مانند دزدگیر و قفل فرمان و با رعایت هشدارهای انتظامی، از وقوع چنین مواردی پیشگیری کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، بلافاصله به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.