"وجیهه محمدی فلاح " روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سال گذشته ۴۶ هزار و ۴۴۰ تماس تلفنی با مرکز فوریتهای اجتماعی استان البرز از طریق شماره ۱۲۳ داشتیم که ۹ هزار و۸۳۸ تماس مرتبط با این بخش بوده است .
وی ادامه داد: بیشترین فراوانی در تماس های مرتبط، پس از اختلافات خانوادگی ، کودک آزاری، همسرآزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل تشکیل داده است.
محمدی فلاح گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن تعداد ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های کرج ، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و به افرادی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می برند خدمات تخصصی ارایه می کند.
مدیرکل بهزیستی البرز بیان کرد: فعالیتهای سازمان بهزیستی بهویژه در زمینه آسیبهای اجتماعی مردم محور است که مردم میتوانند بهوسیله شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاههای اورژانس اجتماعی در شهرستانها از خدمات اورژانس اجتماعی بهرهمند شوند.
وی افزود: وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ ( مرکز فوریت های اجتماعی) در ارایه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی، حقوقی به جامعه هدف است.
محمدی فلاح بیان کرد: نحوه پذیرش مددجویان به ۲ صورت خود معرف و ارجاعی است و ارجاعات نیز به ۲ شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمان ها و نهادها) صورت می گیرد که جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.