به گزارش ایرنا، حمید برادران روز دوشنبه اظهار کرد: در این طرح به جای استفاده از کابلهای حجیم برای انتقال سیگنال از کنترلر به فانوسهای چراغ راهنمایی، تنها یک رشته کابل دیتا به صورت لوپ در سراسر تقاطع کشیده شده و از طریق encoding و decoding عملیات انتقال سیگنال چراغهای راهنمایی را انجام خواهد داد.
سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران ادامه داد: از قبل از سال جدید پروژهای به عنوان تبدیل کابلهای سیگنال به کابلهای دیتا با همکاری تعدادی از شرکتهای دانشبنیان در این شرکت در دست انجام است که تاکنون نتایج خوبی اخذ شده است.
برادران با اشاره به مزایای این طرح از جمله کاهش مصرف کابل و اختلاف انرژی، رفع احتمال برق گرفتگی چراغهای راهنمایی و نگهداشت آسانتر و ارزان تر تقاطعات و خرابی کمتر، افزود: حداکثر تا پایان بهار سال جاری نتیجه عملی آن را در تقاطعات شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در تمام شهرهای کشور، انتقال سیگنال چراغهای راهنمایی و رانندگی از کنترلر به فانوسهای چراغ راهنمایی منصوبه در تقاطعات از طریق کابلهای ۱۶ رشته، ۱۰ رشته و چهار رشتۀ مسی صورت میگیرد توضیح داد که علاوه بر هزینه و حجم بالای کابلهای استفاده شده در تقاطعات، برای سارقان جذاب بوده و به همین دلیل و همچنین موش خوردگی، باعث قطع شدن چراغهای راهنمایی تقاطعات شده و به وقت و سلامت روان شهروندان آسیب میرساند.