تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه سود خالص این سازمان بیش از سه و نیم برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است، گفت: افزایش سود از طریق ارتقای شاخص‌های بهره‌وری، کاهش حیف و میل‌ها و پیشگیری از فساد تحقق یافته و مستلزم چند برابر شدن خدمات سازمان اقتصادی کوثر به جامعه ایثارگری در دولت مردمی آیت الله رئیسی بوده است.

ناصر فخاری در گفت و گو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، اظهار داشت: طی ۹۱۲ روز گذشته، سازمان اقتصادی کوثر ۲۸ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال تعهدات مالی خود را به بنیاد شهید پرداخت کرده است که بیشترین پرداختی ۸۵ درصد به صورت واریز درآمد اختصاصی بوده است.

وی افزود: به گواه آمار مستند و سخنان قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، خدمات این سازمان به جامعه هدف در دو سال اخیر با کل خدمات سازمان در دهه ۹۰ برابری می‌کند که البته این میزان در بازه ۹۱۲ روز خدمت و پس از گذشت یک سال دیگر از سخنان رئیس بنیاد شهید به دو برابر کل دهه ۹۰ افزایش داشته است.

فخاری تاکید کرد: در صورتی که بنیاد شهید از محل تامین مالی خدمات ارائه شده؛ نقش سازمان اقتصادی کوثر را شفاف نکند تغییر نگاه به سازمان و تحولات آن قابل لمس نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با توجه به نقش محوری بنیاد شهید در انعکاس خدمات این سازمان به خانواده معظم شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: تغییر نگاه جامعه ایثارگری به سازمان اقتصادی کوثر به معنای افزایش رضایتمندی آنها و چشم انداز فعالیت‌های مدیران کوثر بوده است.

وی با ارائه گزارشی اظهار داشت: هزینه های درمانی شامل تامین قطعات پروتز به میزان ۷۰۰ میلیارد ریال، تامین تشک به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال، هزینه های دندانپزشکی به میزان ۸۰میلیارد ریال و خرید آمبولانس به مبلغ ۵۹۲ هزار میلیارد ریال است و بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی منازل درنظر گرفته شده که ۴۳ میلیارد ریال برای بازسازی و هفت میلیارد کمک هزینه خرید منزل تخصیص داده شده است.