سمنان - ایرنا- مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه سمنان گفت: ۱۰۲ گروه جهادی این شهرستان در اجرای ۱۲۴ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی مشارکت دارند.

سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شعار هفته بسیج سازندگی «همه با هم بسیج خدمت رسانی»، افزود: جهادگران سمنان در ۱۳ عرصه مختلف از کمک مرمت و بهسازی خانه محرومان تا ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم مشارکت دارند.

وی ادامه داد: گلباران مزار شهدا، دیدار شورای جهادی و جهادگران شهرستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ، افتتاح طرح‌های آسفالت جاده، لایروبی قنات و حمام دام روستایی و برپایی میز خدمت در نماز جمعه، از جمله مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در سمنان است.

به گفته سرهنگ رضایی، حضور فعالان اقتصاد مقاومتی و تولیدکنندگان محصولات صندوق‌های قرض الحسنه و گروه‌های جهادی در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان، دیدار با خانواده جهادگر آسمانی، تجلیل از جهادگران برتر، اجرای عرصه های جهادی و خدمت رسانی از جمله پزشکی، بهداشت و سلامت، مرمت و بهسازی منازل محرومان، از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در سمنان به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع جهیزیه بین زوج‌های نیازمند، برپایی کلینیک سیار دامپزشکی، بازدید از واحدهای تولیدی با هدف عارضه یابی و رفع موانع تولید از دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی در سمنان است.

مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه سمنان گفت: تشکیل سازمان بسیج سازندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جلوه‌های الطاف الهی و برکات انقلاب اسلامی است که به‌عنوان نماد حرکت جهادی و محرومیت زدایی و خدمت به مردم در مقاطع حساس و مهم کشور است.

به گزارش ایرنا، هفدهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی در تقویم جمهوری اسلامی ایران آغاز هفته بسیج سازندگی است.