تهران بزرگ - ایرنا - معاون برنامه ریزی، توسعه امور شورای شهرداری تهران گفت: مشی شهرداری تعامل اثربخش با اعضای شورا، حاکمیت قانون و احترام متقابل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید باقری روز سه‌شنبه در دویست و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تصورم به هیچ وجه این نبود که بیانیه سیاسی خوانده شود، افزود: شهرداران مناطق در ساختار سازمانی شهرداری با انجام ماموریت‌های متنوع و متعدد یکی از ارکان استراتژیک هستند، در سال جاری با توجه به بودجه انبساطی مصوب شورا کارهای زیادی به شهرداران سپرده شده است.

وی اظهار کرد: مسایل زیادی به شهرداران واگذار شده و انتظار می‌رود از شهرداران مناطق به عنوان یک رکن مهم حمایت کنیم و البته باید نظارت نیز وجود داشته باشد.

باقری در توضیح به واکنش عضو شورا در حضور به یک منطقه شهرداری تهران گفت: پیش از این، دیگر اعضای شورا در منطقه حضور یافته‌اند، حضور اعضا در منطقه مورد نظر با هماهنگی صورت گرفته است البته شهردار منطقه حضور نداشته و عدم هماهنگی باعث یک سوء تفاهم شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهردار منطقه از یک هفته قبل گفته در محل کار نیست و درخواست کرده روز جلسه تغییر کند، تاکید کرد: در شهرداری تهران مشی خود را در تعامل اثربخش با اعضای شورا، حاکمیت قانون و احترام متقابل گذاشته‌ایم.

باقری با بیان اینکه اعضای شورا در مناطق جز احترام چیزی ندیده‌اند، یادآور شد: یک مورد استثنا قاعده نیست البته این میزان احترام که گذاشته می‌شود، وظیفه است ضمن اینکه شهرداران در مورد اقدامات نظارتی شورا توجیه شده‌اند.