محمد شکری روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، با بیان این مهم که نقش کریدوری آزادراه قم - تهران در ارتباط ۱۷ استان سبب آمدوشد بسیار حجیم در آن شده است، افزود: تامین ایمنی و تسهیل ترافیک این آزادراه در اولویت طرحهای جادهای استان قرار دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به ترافیک چشمگیر این آزادراه و ضرورت تامین ایمنی آن، طرحهای عمران جادهای متنوعی در قالب پروژههای امانی - پیمانی بهصورت مستمر اجرا میشود.
وی اضافه کرد: طرح آرامسازی این محور از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و عملیات اجرایی در برخی نقاط آن همچنان ادامه دارد.
رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای شهرستان قم گفت: باتوجه به موقعیت مکانی نقاط احصا شده، متناسب با نواقص هر قطعه، نسبت به اجرای عملیات اصلاح شیب شیروانی، شانهسازی، علف زنی، پاکسازی، رفع افتادگی شانه، تسطیح حریم و غیره اقدام میشود.
شکری بیشترین میزان عملیات اجراشده طی طرح در حال اجرای کنونی را در محدوده کیلومتر ۱۵ تا ۲۵ آزادراه قم - تهران (در هر دو لاین) دانست و ادامه داد: دیگر قطعه آزادراه که طی طرح مذکور، نسبت به آرامسازی آن اقدام صورت میگیرد، محدوده کیلومتر ۴۰ تا ۵۵ است.
وی در پایان با بیان اینکه مطلب که بیشتر فعالیتهای عمران جادهای با اعمال محدودیتهای ترافیکی همراه است گفت: از تمامی رانندگان عبوری از آزادراه قم - تهران درخواست میشود ضمن رعایت کامل جوانب ایمنی، تعامل و همکاری لازم را با مجریان طرحهای عمران جادهای لحاظ نمایند.
در حوزه راهداری استان قم حدود دو هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه اصلی و چهار مسیر فرعی است که از جمله آن ها میتوان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.