مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: حماسه فتح خرمشهر نماد سرافرازی ملت ایران است که در سایه ایمان، وحدت و اتحاد نیروهای مسلح و با بهره گیری از ظرفیت بزرگ بسیح مردمی به دست آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: مقاومت مردم ما در دوران دفاع مقدس، حماسه‌ای از یاد نرفتنی است چراکه انقلاب اسلامی در حالی به مبارزه با دشمن پرداخت که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند و با دستان در مقابل دشمن ایستادند.

وی اظهار داشت: رزمندگان ما با سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی، با دست‌خالی چنان مقاومتی کردند که نام شهر خرمشهر را در جهان مشهور کردند.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: نسل حاضر در جامعه باید بداند که در آن ایام و شرایط چه کسانی و با چه روحیه و امکاناتی این عملیات بزرگ را انجام دادند که دنیا را متعجب کرد.

عباسی ضمن تاکید بر برگزاری باشکوه آیین های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر طبق دستورالعمل های ابلاغی افزود: سوم خرداد فرصتی برای تبیین نقش حماسه آفرینان این رویداد بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی است که باید به نقش و اهمیت همه حماسه آفرینان آن توجه کرد و یاد و خاطره شان را گرامی داشت.

وی بیان داشت: بعد از فتح خرمشهر دشمن فهمید در مقابل اراده پولادین مردم ایران تاب مقاومت ندارد و نقطه امیدی برای پیروزهای بعدی رزمندگان اسلام بود.

در ادامه این جلسه مقرر شد نسبت به پخش مستند، کلیپ، خاطرات رزمندگان، وصایا و دلنوشته های شهدای این عملیات در بستر فضای مجازی و شبکه مهاباد و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، اردو مجازی زیارتی، اعزام تیم های پزشکی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان این عملیات در قالب طرح سپاس، نصب بنر، تبلیغات شهری و محیطی به مناسبت سوم خرداد اقدام شود.

شهر خرمشهر در تاریخ سوم آبان سال ۵۹ توسط رژیم بعث اشغال و در تاریخ سوم خرداد سال ۶۱ در قالب عملیات بیت المقدس آزاد شد، در این عملیات پنج هزار و ۳۸۰ کیلومتر از اراضی اشغال شده کشورمان که ۱۸۰ کیلومتر آن خط مرزی بود و همچنین شهر خرمشهر آزاد شد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر بیش از ۷۸۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.