اصفهان - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت:دغدغه معلم باید آموختن، ارتقای فردی و رسیدن به دستاوردهای بیشتر باشد.

به گزارش ایرنا، الهام یاوری سه‌شنبه شب در آیین تکریم از معلمان نمونه استانی و کشوری اصفهان در کاخ موزه چهلستون افزود: دانش، معنویت و مهارت معلمی سه‌گانه‌ای هستند که یک معلم بدون دغدغه مندی برای تکمیل و ارتقای آنها، معلم نمونه محسوب نمی شود.

وی اظهار داشت: قدرشناسی از معلم ارزشمندترین هدیه‌ای است که فردی در مسیر فهمیدن و حق طلبی برمی‌دارد.

معاون وزیرآموزش و پرورش افزود: وجه شباهت آموزگاری با این تشبیه نورانی این است که معلمان هدایت انسان‌ها را بر عهده دارند و برای همه انسان‌های تاریخ دل می‌سوزانند حتی اگر محدودیت اجرایی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: معلم مانند پیامبر برای افرادی است که بی هیچ چشمداشتی دغدغه ایثارگری دارند، و شیوه معلمان مانند پیامبران روش تربیتی محبت پرور است.

یاوری یادآور شد: شباهت دیگر بین معلمان با انبیا نحوه عمل، سکوت و لبخند آنان بوده که الگو و اسوه است، ومعلمان مانند پیامبران واجب التکریم هستند و دانش آموزان در آینده درک خواهند کرد که موفقیت را مرهون معلمان خود هستند.

معلم فداکار ، الگوسازی برای معلمان تاثیرگذار

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: عنوان معلم فداکار با هدف الگوسازی معلمان اثرگذار در استان در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا ابراهیمی افزود: این معلمان کسانی هستند که شاید به لحاظ شاخصه‌های بخشنامه‌ای نمی گنجیدند اما کارهای مهمی در منطقه خود انجام داده بودند.

وی اظهار داشت: مانند آموزگاری که بالغ بر۱۵۰۰ نفر از دانش آموز بازمانده از تحصیل را به دامن مدرسه بازگردانده یا معلمی که کودکان کار را در مدرسه جمع کرده و نه تنها به تحصیل آنان بلکه برای معیشت خانواده آنان فکر می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه از سال گذشته در قالب پویش معلم فداکار، ۱۵۰۰ معلم توسط خانواده‌های دانش آموزان و فرهنگیان معرفی شدند، گفت: معلم نمونه باید در همه ابعاد از جمله مسائل تربیتی، دینی، اعتقادی و آموزشی و پژوهشی و آنچه برای یک مربی نیاز است، شاخص باشد.

به گزارش ایرنا، در پایان این آیین، از ۱۷۰ معلمان نمونه و فداکار اصفهان و همچنین مادر شهید محمدرضا تورجی زاده، همسر شهید مجتبی کلاهدوزان و خواهر شهید محمد ابراهیم همت تقدیر شد