به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای نمایندگی انجمن روابط عمومی در استان افزود: روابط عمومیها حلقه واسطه میان مردم و مسوولان هستند و یکی از مسائل مربوط به حوزه تخصصی روابط عمومیها و اقناع افکار عمومی در چهارمحال و بختیاری آن است که ذیل مجموعه دولتی، شورایی با عنوان شورای هماهنگی روابط عمومیها فعالیت میکند و با تعاملی که با مجموعههای دولتی دارد، امور را به پیش میبرد اما نوعی خلأ در فضای مربوط به حوزه اطلاعرسانی و روابط عمومی دستگاهها و نهادهای غیردولتی وجود دارد که فعال شدن انجمن در استان میتواند پیوندهای لازم در این رابطه را برقرار کند.
وی با اشاره به اینکه عمده تمرکز رسانهها متوجه بخش دولتی است و جریان رسانهای توجه کمتری به بخشهای مردمی و خصوصی دارد، تصریح کرد: این موضوع در حالی روی میدهد که بخش غیردولتی سهم مهمتری در گردش مالی کشور و استان داراست و تناسب صحیحی میان این بخش با حوزه روابطعمومی و اطلاعرسانی شکل نگرفته است.
احمدی ادامه داد: تلاش بسیاری برای رساندن چهارمحال و بختیاری به سطح مناسبی از توسعهیافتگی و پیشرفت در حال انجام است اما انتظارات در این رابطه بیشتر متوجه بخش دولتی است در صورتی که بخشهای غیردولتی میتواند اثرگذاری مهمتری در این امر داشته باشد که نیاز است، تقویت روابط عمومیهای این حوزه به شکل بهتری پیگیری شود تا نقش این بخش نیز برای عموم مشخصتر شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری حجم پایین تولیدات خبری و رسانهای در استان را یادآور شد و گفت: اگر مجموع روابط عمومیهای استان در بخشهای دولتی و غیردولتی با تمام ظرفیت و توان پایکار باشند علاوه بر تنوعبخشی به تولیدات رسانهای و جنبههای مختلف اطلاعرسانی، میتوان انتظار ارتقای سطح کیفی این تولیدات و طرح آن در سطح ملی را نیز داشت.
وی موضوع کادرپروری و ارائه آموزشهای حوزه روابط عمومی را هم از نیازهای استان بیان کرد و افزود: شورای هماهنگی روابط عمومیها اقداماتی را در این رابطه به پیش میبرد اما به نظر میرسد با توجه به استقلال انجمن روابط عمومی، این مجموعه در این خصوص موفقتر عمل کند.
احمدی در ادامه تصریح کرد: تدوین اطلس رسانهای چهارمحال و بختیاری از مسائلی است که نیاز به بررسیهای کارشناسی و امور پژوهشی دارد، اینکه چه تعداد رسانه در استان در چه فضایی مشغول به فعالیت است از جمله دادههایی به شمار میرود که قابل احصا است ولی آنچه به ضریب انتشار، مخاطبشناسی و سمتوسوی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این تعداد رسانه منتهی میشود نیازمند اطلاعات دقیقتری است.
وی یادآور شد: این اطلاعات و تحلیل صحیح آنها در اطلس رسانهای استان میتواند به عنوان پایه برخی فعالیتهای روابط عمومیها مورد استفاده باشد که در این مورد هم انجمن روابط عمومی بنا به رسالت و تخصص خود امکان نقشآفرینی در شناخت و تعیین نیاز روابط عمومیها از این اطلس را دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ساختار روابط عمومیها در استان نیازمند توجه جدیتری است، گفت: این استان از ظرفیتها و توانمندیهای قابلتوجهی برخوردار است که باید با استفاده از ابزار روابطعمومی به خوبی معرفی شود اما زبان گویا و فنون این حوزه که بتواند به شکل مؤثری کار را به سرانجام برساند همچنان در استان شکل نگرفته است که امید میرود انجمن با ارتباطگیری موثر با صاحبنظران به رفع این مشکل کمک کند.
بر اساس این گزارش، در این نشست درباره ضرورت آسیبشناسی فضای رسانهای استان و نقش روابط عمومیها در کاهش این آسیبها، چگونگی عضوگیری انجمن در استان و فراهم شدن مقدمات اجرای برنامههای متنوع بهویژه شناسایی فعالان و ارائه آموزشهای هدفمند و نحوه همکاری انجمن با شورای هماهنگی روابط عمومیها و شورای اطلاعرسانی استان نیز گفتوگو و تبادلنظر شد.