تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کوهنوردی، گفت: برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان تاثیر زیادی در تشویق ورزشکاران دارد و انگیزه آنها را افزایش می‌دهد.

رضا زارعی در گفت‌وگو با ایرنا درباره برگزاری مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان، اظهار داشت: فدراسیون‌های ورزشی با مشکلات عدیده مالی دست به گریبان هستند و برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان، کمک شایانی به فدراسیون‌ها است. وقتی ورزشکار به موفقیتی دست پیدا می‌کند، پرداخت پاداش و تجلیل، موجب انگیزه بیشتر آنان می‌شود.

وی افزود: اکنون در آستانه بازی‌های المپیک هستیم و قطعا برگزاری مراسم از تجلیل، روحیه خانواده ورزش کشور را افزایش می‌دهد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی، یادآور شد: سال گذشته ورزشکاران کوهنوردی و صعودهای ورزشی در رقابت‌های بین‌المللی افتخارات زیادی کسب کردند. از دید وزارت ورزش و جوانان تا دو سال قبل تنها ورزشکارانی که در رشته‌های المپیکی حائز رتبه می‌شدند، شامل کسب پاداش بودند.

وی گفت: در سال گذشته کیومرث هاشمی دستور داد تا این پاداش شامل سایر ورزشکاران هم شود. بر این اساس، صعود به هیمالیا و یخ نوردی هم شامل کسب پاداش شدند. وزارت ورزش و جوانان در حال تغییر این آئین‌نامه است تا مجموعا به شکل قانونی تمامی ورزشکارانی که افتخارآفرین می‌شوند، بتوانند از مزایا بهره‌مند گردند.