به گزارش ایرنا، مجید نژادحسین روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: امسال اصلاح هندسی ۴۴ نقطه پرترافیک در مشهد طبق برنامه ریزیها انجام میشود.
وی اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۷۲۰ اتوبوس در مشهد فعال است و نسبت به سایر کلانشهرها در این حوزه از وضعیت بهتری برخوردار هستیم.
رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مجوز خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس هم به شهرداری داده شده که امسال به چرخه خدماترسانی اضافه میشوند.
وی بیان کرد: خدماترسانی اتوبوسرانی در مشهد نسبت به سایر کلانشهرها، ارزانتر و تعداد ناوگان نیز نسبت به جمعیت، بیشتر از سایر کلانشهرها است.
نژادحسین در خصوص پروژه خطوط مترو نیز گفت: تا پایان سال آینده حفاری خطوط چهارگانه قطار شهری مشهد به پایان می رسد.
وی ادامه داد: در بخش یکم خط سوم مترو مشهد، ایستگاههای «بسیج»، «شارستان»، «تقاطع دانش» تکمیل و در شهریورماه خطوط دوم و سوم مترو محقق می شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اهتمام خود را به تکمیل پروژههای نیمهتمامی معطوف کردهایم و تا سه ماه آینده پروژه های مختلفی از جمله تعریض پلهای سرخس و شهید باهنر، تقاطع شهید هریری و دسترسیهای سوم و چهارم تقاطع غیرهمسطح مصلی بهرهبرداری میشود.
نژادحسین در خصوص پروژه های زودبازده نیز گفت: در دو سال اخیر ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژههای زودبازده در ۸۰ محله مشهد هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیلآباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهرهبرداری رسید و هماکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا بهجا میشوند.
مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهرهبرداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهرهبرداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش میدهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.