مهاباد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت مهاباد گفت: ۸۵۰ زوج نابارور در سطح شهرستان شناسایی و جهت امور درمانی به ۲ مرکز خدمات ناباروری در استان معرفی شدند.

کریم علیزاده آذر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این زوج ها جهت مداوا و استفاده از خدمات رایگان ناباروری به مراکز درمانی استان معرفی و زیر نظر متخصص پیگیر امور خود هستند.

وی یکی از عوامل کاهش جمعیت را افزایش سقط دانست و اضافه کرد: از ابتدای اجرای قانون جمعیت ۵۴۰ نفر از مشاوره های مرکز مقابله با سقط در مهاباد بهره مند شده اند.

رییس مرکز بهداشت مهاباد بیان کرد: همچنین به بیش از ۴۰ هزار بانوی تا ۵۰ ساله در این شهرستان، مشاوره فرزندآوری و جلوگیری از روش های پیشگیری در مراکز بهداشت داده شده است.

علیزاده آذر گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از زمان ابلاغ این تکلیف، با برگزاری نشست های منظم و مستمر و فراهم ساختن زیر ساخت مناسب، در صدد تحقق این مهم هستیم.

وی افزود: آموزش و تبلیغات در راستای فرهنگ سازی عمومی، افزایش آگاهی شهروندان در زمینه افزایش‌ جمعیت و فرزند آوری، برگزاری کلاس، انتشار مطالب در فضای مجازی، چاپ و توزیع محتواهای آموزشی از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این راستا است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.