مشهد- ایرنا- نهمین جشنواره علمی پژوهشی "تا ثریا" با حضور ۳۰۰ دانش آموز شهرستانهای خراسان رضوی در محل دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین(ع) روز پنجشنبه و در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره به منظور افزایش سطح علمی و پویا کردن برنامه های علمی در سطح دوره دوم دبستان و متوسطه اول در حال برگزاری است.

مهدی جعفری افزود: تشویق دانش آموزان مخترع و مبتکر و گفتمان‌سازی پیشبرد اهداف علمی و زمینه‌سازی برای الگوگیری سایر دانش‌آموزان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم دفاعیه نهمین جشنواره علمی پژوهشی "تا ثریا" ادامه داد: امروز ۳۰۰ نفر از دانش آموزان این موسسه آموزشی از شهرستانهای مشهد، کاشمر، سرخس، نیشابور، گناباد، تایباد و سبزوار در دانشگاه فردوسی مشهد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین(ع) گفت: از جمله محورهای موضوعی نهمین دوره جشنواره علمی - پژوهشی "تا ثریا" می توان به اقتصاد مقاومتی، رسانه و فضای مجازی، علمی- آموزشی و اجتماعی - فرهنگی اشاره کرد.

جعفری افزود: از جمله تفاوتهای برگزاری این دوره با هشت دوره قبل می توان به اجرای عملی طرح ها علاوه بر ارائه تئوری آنها به منظور اجرای آزمایشهای علمی و ارزیابی طرح ارائه شده اشاره کرد.

وی اضافه کرد:سعی شده است تا امکان ایجاد میدان رقابت سالم علمی برای دانش آموزان مستعد و نخبه و همچنین تجربه ارائه طرح در مکان دانشگاهی برای یافتن حس اعتماد به نفس در دانش آموزان در این دوره مورد توجه قرار گیرد.