بیرجند - ایرنا - مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۹۹۰ نفر از عوامل شبکه امین نظارتی، کار امانتداری و صیانت از آرای مردم را در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی روز جمعه هنگام انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از مردم خراسان جنوبی که در مرحله اول انتخابات حضور پرشور و مثال‌‍زدنی خودشان حماسه آفریدند، اظهار کرد: مردم استان در مرحله اول انتخابات رتبه دوم مشارکت در سطح کشور را کسب کردند و برگ زرین دیگری بر صفحه افتخارات استان افزودند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری صبح امروز هنگام انداختن رای خود به صندوق فرمودند که مردم کار نیمه تمام را تمام کنند، بیان کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری امیدواریم که مردم ما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با حضور پرشور و گرم خودشان در صحنه انتخابات با انتخاب اصلح کار نیمه‌تمام در این حوزه انتخابیه را تمام کنند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی عنوان کرد: انتخابات با جدیت و در کمال امانت و بر مدار قانون و اخلاق در حوزه اجرا و نظارت تاکنون به خوبی پیش رفته است.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: تاکنون مشارکت مردم این حوزه انتخابیه خیلی خوب بوده و امیدواریم این مشارکت به همین شکل ادامه پیدا کند.

وی یادآور شد: مردم رای دادن خود را به آخر وقت موکول نکنند چرا که شاید در این مرحله ساعات پایانی اخذ رای، تمدید نشود.

وی گفت: افرادی که در انتخابات ۱۱ اسفند در همین حوزه انتخابیه (بیرجند، درمیان و خوسف) رای داده یا به دلایلی رای نداده باشند، می‌توانند در دور دوم شرکت کنند.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم که منتخب مردم در این دوره هر کدام از ۲ نامزد باشد، توفیق خدمت شایسته به مردم را داشته باشند.

فرایند اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت با رقابت ۲ نامزد در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" آغاز شد.

۲۸۷ شعبه اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز ۲۱ اردیبهشت در ۱۵ استان کشور شامل ۲۲ حوزه انتخابیه، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می‌شود که یکی از آنها حوزه انتخابیه بیرجند شامل سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف است.