کرمان - ایرنا- امام جمعه موقت کرمان گفت: جهش تولید بدون مشارکت مردمی رخ نمی‌دهد لذا گروه های مردمی فعال شود و طرح، سرمایه و فناوری به میان بیاید تا فرمایش رهبر معظم انقلاب بر زمین نماند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلای امام علی(ع) بیان کرد: در راستای شعار سال لازم است همه فکر کنیم که نقش ما در جهش تولید چیست.

وی ادامه داد: البته در این دولت کارخانه‌هایی که به چرخه تولید برگشته نزدیک به ۹ هزار کارخانه است و عده زیادی از بیکاران به کار گرفته شده اند.

وی تاکید کرد: در سطح استان کرمان در راستای تحقق شعار سال باید کارهایی انجام و برنامه ریزی توسط مسئولان عملیاتی شود و در سفر بعدی هیأت دولت به ویژه در بخش مسکن و تامین زمین طرح ها آماده بهره‌برداری باشد.

خطیب جمعه کرمان همچنین با تبریک روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: هر چه جامعه و تمدن پیشرفت کند مختصات انسانی انسان عوض نمی‌شود و دستور اسلام برای تکریم و صیانت از این جواهر و گوهر است.

حجت‌الاسلام شیخ بهایی تصریح کرد: وظیفه آینده زنان و دختران ساختن جامعه است، زیرا نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند و نیم دیگر جامعه نیز در دامن آنها بزرگ می شوند و رشد می کنند.

وی با بیان اینکه بحث جمعیت برای کشور بسیار مهم است، تاکید کرد: ازدواج ها را آسان کنیم و سخت‌گیری ها، آداب و رسوم زائد حذف شود و ازدواج به هنگام صورت گیرد.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اهمیت فرزند آوری و تربیت فرزند گفت: برترین بانوی عالم حضرت زهرا (س) است و ایشان در بین همه اشتغالات، همسرداری و فرزند آوری را به عهده گرفت و در مواقع لازم با حضور در صحنه به دفاع از ولایت پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: کشور نیاز به رشد علمی دارد و جوانان و نوجوانان باید در تحصیل کوشا باشند و بهانه‌ها را کنار بگذارند؛ مشکلات اقتصادی نباید مانع تحصیل جوانان شود.

حجت‌الاسلام شیخ بهایی همچنین با اشاره به برگزاری دور دوم‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که احیانا در دور اول شرکت نکردند، می توانند در حوزه های انتخاباتی دور دوم شرکت کنند و بار امانت بر دوش نمایندگان منتخب است.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به هفته تجلیل از امامزادگان (ع) تصریح کرد: هر کدام از این امامزادگان باید قطب فرهنگی باشند و این با کمک مردمی و برنامه ریزی مسئولان امکان پذیر است.

حجت‌الاسلام شیخ بهایی گفت: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه زیر بمباران هستند و راه فراری ندارند و تنها زمان آسایش آنها فقط شب تنبیه و عملیات وعده صادق بود.

خطیب جمعه کرمان خطاب به آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهارداشت: قدرت جبهه مقاومت و وجدان های بیدار، باقیمانده وجود ننگین شما را به دریا خواهد ریخت.