بوشهر- ایرنا- معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: در فرهنگ اسلامی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بها و جایگاه والایی که به دختر داده می شود قابل طرح و بالیدن است.

" فاطمه مجاهد " روز جمعه به مناسبت آغاز دهه کرامت و روز دختر در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: دهه پر برکت کرامت آغازش میلاد مبارک دختر گرامی هفتمین امام شیعیان و پایانش میلاد مسعود خورشید تابناک ایران زمین حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گره خورده است.

وی افزود: در اندیشه اسلامی دختر از انچنان جایگاهی برخوردار است که وجود دختر در خانه موجب برکت برای پدر و مادر قلمداد می شود .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تصریح کرد: در فرهنگ اسلام شان و منزلت زن به گونه ای است که آمده است تولد دختر باعث رفت و آمد ملائک به خانه می شود و در بوسیدن و هدیه دادن فرزند دختر مقدم شود که چنین ادبیاتی در مورد فرزند پسر با این کیفیت و کمیت نداریم.

مجاهد یاد آورشد: در فرهنگ اهل بیت (ع) که ریشه در وحی و کلام الهی دارد، زنان و دختران از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: تعابیر زیبا و بلندی که برای دختران به کار گرفته شده است نشان از امتیاز و ویژگی خاص طبیعی و روحی دختران دارد.

مجاهد گفت: پیامبران و اولیای الهی در احقاق حقوق و ایفای نقش سالم و سازنده زنان، برترین جریان سازی و هدایت را داشته اند طوریکه ما به دختران خود همیشه می گوییم الگوی شما حضرت زهرا ، حضرت زینب و حضرت معصومه (س) هستند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: نخستین صفت و ویژگی خاص حضرت فاطمه معصومه سلام الله بعنوان الگوی دختران ایرانی اسلامی در تعامل ایشان با پدرش تعریف می شود.

وی تصریح کرد: در سیره اهل بیت ( ع) احترام و محبت والد - فرزند دو طرفه است و در گام نخست از طریق پدر و مادر انتقال داده می‌شود و احترام و محبت فرزند به والدین در واقع انعکاس آن چیزی است که دریافت شده است.

مجاهد یادآور شد: یکی از ویژگی های بسیار مهم شخصیت حضرت معصومه (س) که ایشان را در بین سایر دختران حضرت موسی بن جعفر خاص کرده جایگاه علمی ایشان است.

وی افزود: علم آموزی از نظر اسلام آنقدر ارزش و بها دارد  که توصیه شده است مسلمانان برای کسب علم و دانش هیچ مرزی را متصور نشوند چرا که علم قدرت و عظمت می آورد .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله در شرایط خفقان حاکم بر شیعیان و عدم دسترسی به امام معصوم و به نیابت از پدر پاسخگوی سوالان علمی و شبهات اعتقادی آنها بود که این جایگاه علمی نشان دهنده آن است که اسلام در مرجعیت علمی برای زن و مرد تفاوتی قائل نشده است.

مجاهد ادامه داد: امروزه دختران ما اگر در استفاده از وقت و زمان رسیدن به جایگاه علمی و مهارتی تلاش کنند در واقع بهترین الگوبرداری را داشته اند .

وی تصریح کرد: وقت و زمان ، الگوی گرانبهایی  است که دشمنان برای دور کردن نوجوانان ما از اهداف عالیه به هر طریقی سرمایه گذاری کرده اند.