اردبیل - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: مهم‌ترین سلاح در مقابله با جنگ شناختی دشمنان علیه کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ارتقای سواد رسانه‌ای، بصیرت ، روشنگری، نقد و بررسی و رصد و پایش تحولات و رخدادهاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامحسین محمدی اصل روز شنبه در همایش "مدار امید" گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: فضای مجازی امروز ۹۰ درصد از زندگی انسان را فراگرفته و افکار را نیز مدیریت می‌کند و در این شرایط ما باید هوشیارانه عمل کنیم.

وی ادامه داد: در طول تاریخ به هر نحوی از انحاء جریان خیر و شر برای تاثیرگذاری در جامعه از ابرازهای در اختیار آن برهه استفاده کرده و امروز رسانه قدرتمندترین ابزار برای جذب و اثرگذاری بر اذهان است و در این بین مدیریت افکار از مهم‌ترین راهبردهایی است که باید فعالان فضای مجازی جبهه حق جزو اولویت‌های خود قرار دهند.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل تصریح کرد: در شرایطی که دشمن با برنامه‌ریزی منسجم و در اختیار گرفتن ابراز و تکنیک‌ها مختلف مادی و روان‌شناختی در فضای مجازی ایفای نقش کرده و سبک زندگی سازمان یافته خود را ترویج می‌دهد، لازم است ما هم با شناخت و درک صحیح شرایط با این ابزار دشمنان به درستی مقابله کنیم.

سردار محمدی اصل افزود: در جنگ هشت سال دفاع مقدس با آن همه عزت ، عظمت ، ناهمگونی ، نابرابری ، ناهمترازی و نامساوی رزمندگان ما با دل و جرات در سایه ایمان عمیق خود در برابر دشمنان ایستادند ، اما امروز صورت مساله تغییر کرده است ، امروز این جنگ به جنگ نرم و دروغ‌پردازی و لجن‌پراکنی‌های فضای مجازی که آثار گسترده و در عین حال سریع روی افکار و عقاید ما دارد ، تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم این همه دروغ‌پرداری و لجن‌پراکنی‌ها روی افکار ما تاثیر داشته باشد، گفت: دشمن با برنامه‌ریزی منسجم به استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلف در حوزه‌های مختلف از جمله در ابعاد مادی و روان‌شناختی روی آورده و نیاز است فرمایشات نورانی ، حکیمانه ، هوشمندانه و دوراندیشی مقام معظم رهبری نسبت به این استان دارالارشاد و پایتخت حسینیت را نصب‌العین قرار دهیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اردبیل سرزمینی با مفاخر جاودان است. این استان هم دارای تاریخ و فرهنگ است و هم سرچشمه جوشش ارتباط شیعه است که در ترویج فرهنگ تشیع و چشمه‌سار زلال مکتب تشیع از این استان دارالاشاد به صفحات قلب تمام ایرانیان جاری شده است.

به گزارش ایرنا ، همایش مدار امید گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی از ساعتی قبل در سالن ولایت اردبیل با حضور سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.