فاطمه انصاری پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معلمان و دانشآموزان به عنوان سرمایههای اصلی و آیندهساز کشور نقش مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه دارند که باید آموزش و پرورش با مشارکت دادن اولیاء از این ظرفیت های سه گانه به نحو احسن استفاده کند.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد از مشارکت، همکاری و حضور اولیا در مدارس که از مهمترین ارکان مشارکت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده به نحو احسن بهره خواهد برد.
انصارپور تصریح کرد: مشارکت افراد، ارکان و گروههای موثر در آموزش و پرورش علاوه بر رفع مشکلات اجتماعی نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی دانش اموزان نیز داشته است.
وی اضافه کرد: ایجاد ارتباط صمیمی با داشن آموزان تاثیر بسزایی در ترقی و توسعه آموزش و پرورش و پیشرفت دانش آموزان در بخش های مختلف آموزشی ، روانی و اجتماعی دارد.
انصاری پور گفت: ارتباط تنگاتنگ اولیا با مربیان زمینه ساز حل مشکلات اموزشی، تربیتی حتی فضای فیزیکی مدارس است.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اقدامات تحولی جدی را انجام داده است که در این میان رتبه بندی معلمان بزرگترین طرح آموزشی دولت سیزدهم محسوب می شود.
انصاری پور تاکید کرد: هر چند اجرای طرح رتبه بندی معلمان بار مالی زیادی داشت اما دولت سیزدهم به خوبی توانست این مهم را عملیاتی کند.
به گزارش ایرنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، ۹ شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۸۳ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از هزارو ۱۸ باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار و ۳۰۸ نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.
از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.