بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: به لحاظ ماموریت سازمانی بخش عمده ای از ماموریت‌های این شرکت دریامحور و در سواحل خلیج فارس است از این رو صیانت از زیست بوم این گنجینه خدادادی در اولویت فعالیت‌ها است.

به گزارش ایرنا " عباس غریبی " روز شنبه در آیین رونمایی از بوستر و تیزر مستند ساعت ۶ اظهار کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران در راستای انجام ماموریت‌های سازمانی همواره توجه ویژه به مسایل زیست محیطی دارد و اقدامات زیادی در این حوزه انجام داده است.

وی افزود: مستند ساعت ۶ در قالب فیلمی از عملیات پاکسازی و مهار آلودگی دریا کاری مشترک با صدا و سیمای مرکز بوشهر تولید خواهد شد.

غریبی با اشاره به حادثه بروز نشت نفت در سواحل گناوه در سال گذشته ادامه داد: کارکنان این شرکت با تلاشی شبانه روزی و در اقدامی جهادی به مدت ۳۳ روز توانستند نشتی نفت خام را از یکی از خطوط لوله زیر دریا مسدود کنند که در نوع خود کم نظیر بوده است.

وی گفت: در همین راستا با همکاری صدا و سیما مرکز بوشهر و گروه مستند ساز ، فیلم مستندی تهیه شد که امروز از تیزر و پوستر آن رونمایی شد.

غریبی افزود: ساخت این مستند در راستای جهاد تبیین برای نشان دادن زحمات کارکنان شرکت حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران یادآور شد: در این مستند تلاش شده که در کنار فعالیت های ذاتی شرکت موضوع توجه به محیط زیست پیرامونی نیز مد نظر قرار گیرد.

غریبی گفت: با هدف حفظ محیط زیست اهتمام مسوولان این شرکت جلوگیری از بروز چنین رخدادهایی است و در صورت بروز هر گونه حادثه مانع از آلودگی دریا شده و از زیست بوم دریا حفاظت نماییم.

وی افزود:پاکسازی آلودگی نفتی ساحل گناوه با حضور اقشار مختلف مردم به فرصتی تبدیل شد که نتیجه آن تجهیز ناوگان دریایی شرکت به شناور مفابله با آلودگی دریا است.

مدیرکل صدا و سیمای بوشهر نیز گفت: باتوجه به چالش رسانه ای برای مقابله با دسیسه های دشمنان نیازمند جهاد تبیین و رسانه ای هستیم.

" مهدی حیدری " افزود: پس از حادثه نشتی خط لوله گناوه رسانه های بیگانه جوسازی علیه جمهوری اسلامی کردند که این اداره کل در راستای خنثی سازی برنامه ها به جهاد تبیین اقدامات شرکت پایانه های نفتی برای مهار نشت نفت پرداخت.