لارستان- ایرنا- مسئول دانش و پژوهش لشکر ۱۹ سپاه فجر استان فارس گفت: به فرموده قرآن کریم شهدا زنده هستند و نزد پروردگار روزی می گیرند و به همین دلیل نباید تصور شود یادواره شهدا مجلس ختم است و این مجالس، یادواره کسانی است که آتش جنگ را از کشور دفع کرده و همه مدیون آنها هستیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل محبی پور روز شنبه در جلسه هماهنگی یادواره شهدای گردان امام علی(ع) لارستان در محل فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: ممکن است برای نسل جوان این سوال پیش بیاید که هدف از برگزاری این یادواره ها چیست و چرا برای آن وقت و هزینه گذاشته می شود؟
محبی پور ادامه داد: همه کسانی که امکان ارتباط با دانش آموزان و دانشجویان و دیگر آحاد مردم دارند، توصیه می شود که با مطالعه خود ذهن ها را روشن کنند.
وی اضافه کرد: اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت ابعاد مختلفی دارد؛ اول اینکه بار معنوی این موضوع است و در روایات داریم که خداوند بابی را در بهشت برای مجاهدین فی سبیل الله باز کرده است و وظیفه ما ابراز محبت به کسانی است که خدا آنها را دوست دارد.
محبی پور توضیح داد: به طور مثال فرض کنید خانه ای آتش گرفته باشد و زن و بچه شما خدای نکرده در آن خانه باشند و فردی بیاید و آنها را نجات دهد؛ در این صورت حس ما و میزان قدردانی نسبت به او چقدر خواهد بود و آیا می توان کارش را جبران کرد؟
او تشریح کرد: شهدا نیز همین کار را در ابعاد بزرگتر انجام داده و عده ای جان و مال و ناموس مردم را از آتش جنگ نجات دادند و ما باید مدیون آنها باشیم و هرچه می توانیم برای آنها تلاش کنیم.

مسئول دانش و پژوهش لشکر ۱۹ سپاه فجر استان فارس در ادامه عنوان کرد: نکته دیگر اینکه وسوسه شیاطین همیشه وجود دارد و به همین خاطر به طور دائمی نیازمند تقویت روحیه مجاهدت هستیم و این یک نیاز ملی است.
محبی پور در پایان اظهار داشت: کسانی خیال نکنند که امنیت به صورت رایگان به دست آمده و در دنیایی که قدرت حرف اول را می زند، باید قوی شویم و آمادگی خود را هم در زمینه ابزارهای دفاعی و هم در مردم حفظ کنیم و یادواره های شهدا می تواند به این هدف کمک کند.

دشمن بدنبال کم‌رنگ کردن فرهنگ شهادت است

فرماندار ویژه لارستان نیز در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنان خود، شهادت را بالاترین پاداش برای یک فرد می دانند و دشمن دقیقا در جهت مخالف این موضوع کار می کند.

داریوش دهقان افزود: دشمن با کار کردن روی ذهن جوانان و مردم، نوک پیکان برنامه های فرهنگی خود را پایین آوردن ارزش شهادت و روحیه مجاهدت قرار داده و ما با برگزاری برنامه هایی همچون یادواره شهدا، نباید اجازه چنین اتفاقی را بدهیم.
دهقان ادامه داد: به طور مثال فرانسیس فوکویاما در جلسه ای در سال ۱۹۸۶ در تلاویو گفته بود که باید رفاه طلبی جای شهادت طلبی را بگیرد و همین کار شروعی برای گام های بعدی است.
وی اظهار کرد: یادواره های شهدا باید هر چه با شکوه تر برگزار شود و تمام توان خود را برای این موضوع به کار بگیریم تا روحیه شهادت طلبی در جامعه تقویت شده و نقشه دشمن تحقق پیدا نکند.

یادواره شهدای گردان امام علی علیه السلام لارستان که متشکل از نیروهای ۵ شهرستان بوده است، در تاریخ ۲ خردادماه سال جاری در شهر لار برگزار خواهد شد.
شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.