تایباد- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: جاده تایباد به خواف یکی از مهمترین نقاط حادثه خیز شرق استان خراسان رضوی به شمار می رود و ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر در آن ضرورت دارد.

هادی رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون جمعیت هلال احمر تایباد فقط یک پایگاه امداد و نجات جاده ای در مسیر شهرستان باخرز دارد و هیچ گونه پایگاه امدادی در جاده‌ دیگر شهرستان همجوار خود یعنی تربت جام نیز ندارد.

وی اظهار کرد: شمار زیادی از ناوگان حمل و نقل خودروهای سنگین، جاده اصلی تایباد به سمت خواف و استانهای جنوبی کشور را برای رفت و آمد خود انتخاب می کنند که تاکنون حوادث زیادی را رقم زده اند.

او ادامه داد: دوطرفه بودن این جاده و فعالیت کامیون های حوزه معادن خواف عامل اصلی تصادفات در این نقطه است که حل این معضل به نگاه ویژه مسوولان استانی و کشوری نیاز دارد.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد با اشاره به این که این نهاد،خدمت رسانی به حوزه شهرستان باخرز را نیز برعهده دارد گفت: کمبود یک دستگاه خودرو پیش رو برای ارائه خدمات بهتر به مصدومان حوادث از دیگر مطالبات جمعیت هلال احمر تایباد و باخرز است که به رغم پیگیری های مستمر هنوز به نتیجه نرسیده است.

رمضانی با بیان این که گذرگاه رسمی دوغارون مهمترین معبر ورود و خروج اتباع افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران است افزود: روزانه افزون بر سه هزار و ۵۰۰ مسافر ایرانی و افغانستانی، فعالان بخشهای مختلف اقتصادی و راننده در مرز زمینی دوغارون رفت و آمد می کنند، ساخت پایگاه امداد و نجات در این مرز نیز باید مورد توجه مسوولان متولی باشد.

وی ادامه داد: مرز دوغارون در فاصله کمتر از پنج کیلومتری گمرک مرزی اسلام قلعه افغانستان قرار دارد که ساخت این پایگاه امدادی در امدادرسانی به مصدومان احتمالی افغانستان نیز در مواقع حوادث و بحران ها و خدمات بشردوستانه می تواند نقش آفرینی کند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.