نوشهر - ایرنا - رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر ساماندهی و تعیین تکلیف کامل و زودهنگام وضعیت حریم رودخانه سردآبرود چالوس گفت: به طور قطع با متخلفان و متصرفین بستر و حریم این رودخانه برخورد سریع، قاطع و قانونی خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی روز یکشنبه در بازدید از حریم رودخانه سردآبرود چالوس، اظهارکرد: در پی گزارش های واصله مبنی بر تخلفات متعدد در حریم رودخانه روستای زوات، بازدیدی از این منطقه انجام و متاسفانه مشاهده شد که در بستر رودخانه، آلاچیق هایی موقت بدون رعایت اصول ایمنی ساخته شده و در اختیار مسافران قرار گرفته است.

رودخانه سرداب رود به طول حدود ۶۰ کیلومتر از کوه های خرسان و سیاه کمان در شهرستان کلاردشت آغاز می شود و در نزدیک روستای ونداربن شاخه آب دیگری از کوه تخت سلیمان به آن می ریزد.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: با توجه به مسافرخیز بودن منطقه، وضعیت موجود بستر این رودخانه خطرناک و ناامن ارزیابی شده و در صورت بارش باران شدید و سیلابی شدن رودخانه هیچ راه فرار و منطقه امنی برای مسافران وجود نخواهد داشت.

پوریانی ادامه داد: با توجه به بروز برخی اختلاف نظرها بین شرکت آب منطقه ای مارندران و منابع طبیعی استان در خصوص مشکلات موجود در بستر این رودخانه، حل اختلاف موجود به دادستان محترم مرکز مازندران محول و این موضوع در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: با تعیین ساز و کار مشخص، از این پس، هیچ فردی به خود جرات ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه را نخواهد داد و هرگونه اقدام در مکان های مجاز، از مبادی قانونی و با صدور مجوز از سوی مراجع ذیربط انجام خواهد گرفت.

پوریانی خاطرنشان کرد: به طور قطع با برنامه ریزی دقیق و ورود دستگاه قضایی استان، با متخلفین و متصرفین حریم و بستر رودخانه سردآبرود برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران در این روز با هدف پیگیری حقوق عامه، از پل زیرگذر شهرک نواب چالوس که هشت سال به طول انجامیده و بسیار حادثه آفرین بوده و موجب مرگ تعدادی از شهروندان نیز شده بازدید و پای درد دل مردم این منطقه نشست و دستورات لازم را در راستای پیگیری و رفع مشکلات موجود صادر کرد.

پوریانی در این بازدید تاکید کرد دادستان حوزه قضایی پیگیری لازم تا به سر انجام رسیدن این موضوع انجام خواهد داد.