سنندج- ایرنا- رئیس کل دادگستری کردستان گفت: استقلال و سلامت وکیل و رعایت اخلاق وکالت از شاخصه های مهم این منصب است و وکلا نباید به هیچ وجه تحت تاثیر نفوذ سفارش، تهدید و یا تطمیع قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی روز یکشنبه در آیین اعطای پروانه وکالت کارآموزان کانون وکلای دادگستری کردستان بر لزوم مسئولیت پذیری و اعتمادآفرینی وکلا در جهت ایجاد رضایتمندی مردم تاکید کرد.

وی افزود: مسئولیت پذیری از طریق نظارت درونی و بیرونی صورت می گیرد که نظارت درونی شامل تعهد انجام وظایف با تکیه بر علم و دانش بدون هرگونه نفوذپذیری است و این نظارت سبب می شود تا انسان تسلیم خواسته های ناچیز خود و دیگران قرار نگیرد.

رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد: سالم سازی با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی شود بلکه با انجام صحیح وظیفه و اعتمادآفرینی در جهت رضایتمندی مردم فراهم می شود.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: هدف اصلی و نهایی در انجام وظیفه وکالت کمک به قضات در جهت احقاق حق، کشف واقع و فصل خصومت است .

وی بر پیگیری جدی پرونده موکلین توسط وکلا تاکید کرد و گفت: وکلا باید مطالعات و معلومات حقوقی خود را ارتقا داده و بر قوانین، مقررات و نظریات حقوقی مسلط باشند.

در پایان این مراسم ۱۵۶ نفر از پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۲ کانون وکلای دادگستری کردستان، پروانه وکالت خود را دریافت کردند.