سبزوار - ایرنا - معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: بارش باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب در اواخر هفته گذشته ۷۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی و باغی این شهرستان خسارت وارد کرد.

علی اصغر امانیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۵۴ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به باغ های پسته، انگور و انواع سردرختی ها و ۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال مربوط به کشتزارهای گندم و جو بوده است.

وی افزود:‌ در جریان این بارندگی ها ۱۹۰ هکتار از عرصه های باغی شهرستان، عمدتا گونه پسته و انگور و نیز ۲۷۰ هکتار از گندمزارها و جوزارهای سبزوار دچار آسیب شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ جاری شدن سیلاب همچنین به قنات روستای "سلیمانیه" سبزوار را تخریب کرد که خسارت وارده به ان هشت میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار یادآور شد:‌ بارندگی‌های اوایل هفته گذشته نیز هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال خسارت به چهار هزار و ۵۵۰ هکتار از عرصه‌های باغی و زراعی این شهرستان وارد کرده و ۱۴ رشته قنات را تخریب کرده بود.

سبزوار ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی دارد.

این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی است و سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.