محمد گرائیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح مهم ریلی که کلنگ ساخت آن از اواخر سال ۹۲ در سیستان و بلوچستان به زمین زده شد موجب تکمیل اتصال کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، توسعه سواحل مَکُران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی و همچنین سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.
وی ادامه داد: در مجموع راه آهن زاهدان - ایرانشهر - چابهار به طول محور حدود ۶۳۴ کیلومتر و با احتساب خطوط ایستگاهها حدود۷۴۴ کیلومتر هست که در هشت قطعه در حال اجراست که پیشرفت فیزیکی آن به ۷۰ درصد رسیده است.
مدیر طرح های شرکت ساخت و توسعه درسیستان و بلوچستان با بیان اینکه خط ریلی زاهدان _ خاش بطول ۱۷۰ کیلومتر سال گذشته به بهره برداری رسید، تاکید کرد: اختصاص۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز زمینه بهره برداری هر چه سریعتر از این طرح مهم ملی را فراهم میکند.
وی خاطر نشان کرد: این خط ریلی از شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور خواهد کرد و پیش بینی میشود تا سال ۱۴۲۰ بیشاز ۲ میلیون مسافر و هفت میلیون تن بار از طریق این خط ریلی منتقل شود.
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹
زاهدان - ایرنا - مدیر طرحهای شرکت ساخت و توسعه در سیستان و بلوچستان از پیشرفت ۷۰ درصدی راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار خبر داد و گفت: اتمام این ابر پروژه برای اتصال چابهار به زاهدان به صورت ریلی ۲۰۰ هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.