تهران- ایرنا- رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بحث جوانی جمعیت امروزه یکی از ضروری ترین اقداماتی است که باید در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد. مورد تاکید مقام معظم رهبری و تکلیف شرعی و قانونی است و همه مسئولان باید پای کار بیایند.

ذبیح‌الله خدائیان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در سازمان بازرسی با توجه به این که در مورد قانون جوانی جمعیت به عنوان دستگاه ناظر بر اجرا تعیین شدیم،‌ قرارگاه جوانی جمعیت در سازمان با حضور معاونان سازمان و مسئولان دستگاه‌های ذیربط تشکیل شد تا بر اجرای صحیح قانون نظارت کنیم.

وی ادامه داد: قرارگاه، تکالیف دستگاه‌ها را احصا کرد و به تک تک آنها ارجاع داد و دستگاه‌ها نسبت به خوداظهاری اقدام و اقدام‌های خود را به سازمان بازرسی کل کشور اعلام کردند. ما این ها را راستی آزمایی کردیم که برخی دستگاه ها کوتاهی‌هایی دارند و برخی مدعی هستند که بودجه لازم را نداریم. تعامل خوبی را با سازمان برنامه و بودجه و دبیرخانه جوانی جمعیت برقرار کردیم.

خدائیان گفت: سعی کردیم بانک‌های عامل را مکلف کنیم که حتما در بحث پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت اقدام کنند که اگر از همین بانک های عامل و دستگاه ها بپرسید، یکی از دستگاه هایی که نقش مهمی در اجرای قانون داشته و آنها را پای کار آورده، سازمان بازرسی کل کشور است و اعتقاد من هم این است.

وی معتقد است: دبیرخانه جوانی جمعیت هم اذعان دارد که سازمان بازرسی کل کشور پای کار است. ضمن این که سعی می کنیم همراه با دستگاه ها باشیم و آنها را هدایت و راهنمایی کنیم، طبیعتا ناچاریم برخی موارد و کم کاری ها را که در اجرای قانون می بینیم با آن دستگاه هم برخورد لازم را داشته باشیم.

با کمک دولت و تاکیدهای رئیس قوه قضائیه پیگیریم هر چه سریعتر قانون اجرایی شودخدائیان گفت: هشدارهای متعددی را به دستگاه ها داده ایم، پیشنهادهای اصلاحی و هم پرونده برای برخی مسئولان تشکیل دادیم. برخی آمدند و تعهد دادند که اجرا کنند و از تشکیل پرونده خودداری شد.

وی افزود:‌ ما پای کار هستیم، دولت هم با تاکیدهایی که ریاست جمهوری دارد، چون یکی از کسانی است که به طور جد پای کار است و ما با کمک دولت و تاکیدهای رئیس قوه قضائیه در این زمینه پیگیریم هر چه سریعتر قانون اجرایی شود و شاهد نتایج آن باشیم.

استقبال خوب از نمایشگاه تهران

خدائیان در عین حال اظهار داشت: حضور و استقبال مردم از نمایشگاه کتاب را بسیار مناسب می بینیم و اقدام های خوبی توسط مسئولان مربوطه انجام شده است؛ این که ناشران متعدد از سراسر کشور گرد هم آمده‌اند و آثار و نتایج خود را در دسترس عموم قرار داده اند. با استقبالی که صورت گرفته نقش مهمی در کتابخوانی در جامعه خواهد داشت.