به گزارش خبرنگار ایرنا، داود نوری روز سهشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان، افزود: طبق استانداردی که از طریق وزارت کشور تعیین شده، بررسی هزینه جا به جایی یک مسافر با اتوبوس در شهر زنجان ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ ریال است که مسافر ۴۰ هزار ریال یعنی یک چهارم این هزینه را می پردازد و سه چهارم آن را شهرداری به عنوان یارانه پرداخت می کند.
وی اضافه کرد: پرداخت یارانه به اتوبوس های حمل و نقل شهری از زمان شیوع کرونا آغاز شد و همچنان ادامه دارد چون بخش خصوصی با توجه به تورم و هزینه های اتوبوسها نمی تواند بدون یارانه به کار خود ادامه دهد.
این مسوول ادامه داد:هزینه روزانه هر دستگاه اتوبوس ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال است که در ۲۶ روز کاری حدود ۴۳۹ میلیون ریال می شود.
وی اظهار داشت: اگر هر اتوبوس بتواند ۲٠٠ مسافر را جا به جا کند ماهانه ۲۰۸ میلیون ریال درآمد خواهد داشت که با این وضعیت مجبوریم یارانه پرداخت کنیم.
هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موجب کاهش زمان انتظار مسافران می شود
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه به لزوم هوشمندسازی حمل و نقل ناوگان شهری اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم در کمیسیون مربوطه تصویب شده و مورد موافقت اعضا قرار گرفته است.
سعید نجفی افزود: با هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و مینی بوس مدت زمان انتظار مسافر در ایستگاه ها به مراتب کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه هوشمندسازی کیف پول نیز فعال خواهد شد، اضافه کرد: این کار در آینده انجام خواهد شد تا پرداخت هزینه حمل و نقل به صورت الکترونیکی انجام شود.
این مسوول با تاکید بر اینکه هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل شهر ضروری است، گفت: در گذشته مسائل و مشکلاتی موجب شد اجرای این طرح با معضلاتی، مواجه شود و به صورت نیمه تمام باقی بماند.
وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته شهرداری زنجان گام مناسبی در راستای هوشمندسازی برنداشته است که امیدواریم این مهم هرچه سریعتر محقق شود.