بجنورد-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۴۴ فرصت شغلی ایجاد کردند که این تعداد از تحقق نسبت به تعهد ابتدای سال ۱۱۷ درصد رشد را نشان می دهد.

مهدی اسلام خواه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعهد ایجاد اشتغال در استان در سال جاری نسبت به پارسال کاهش یافته است به طوری که تعهد دستگاه های اجرایی استان در این زمنیه ایجاد هشت هزار و ۴۳۳ نفر است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از تعهد ایجاد اشتغال در استان در سال جاری مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است افزود: رویکرد دولت ایجاد اشتغال واقعی و پایدار برای متقاضیان کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: این استان ظرفیت ها و پتانسیل فراوان برای ایجاد اشتغال و رونق تولید دارد و در این زمینه یکی از مزیت ها، روستایی بودن این خطه از کشور است.

وی افزود: یکهزار و ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی در سال گذشته به بخش مشاغل خانگی به استان تخصیص داده شد که تمامی متقاضیان از آن بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.