اراک - ایرنا - منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای چهار هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار فرهنگی این سه شهرستان موافقت کرد تا پروژه‌های نیمه تمام در اسرع وقت تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

سیدمحمد جمالیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: استان مرکزی و بویژه شهر اراک با مشکلاتی در خصوص مباحث هویتی و افسردگی در بین مردم رنج می‌برد که نیاز است به بخش فرهنگ و نشاط اجتماعی آن توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی تعدادی طرح فرهنگی ملی از سال‌های گذشته در شهر اراک آغاز شده که هنوز تکمیل و در اختیار مردم قرار نگرفته است و در این راستا نشستی با حضور هر ۲ منتخب نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که با نتایج خوبی همراه بود و قول مساعد برای تخصیص چهار هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار داده شد تا روند تکمیلی این طرح‌ها شتاب بیشتری به خود بگیرند.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست قول تخصیص یک‌هزار میلیارد ریال برای تکمیل آمفی تئاتر و سالن‌های موسیقی تالار مرکزی اراک، ۱۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن‌های آمفی تئاتر خنداب و کمیجان و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه مرکزی را داد.

جمالیان عنوان کرد: شهر اراک خلاءهای زیادی به لحاظ نبود امکانات تفریحی برای جوانان دارد و نیاز است طرح‌های فرهنگی در حال ساخت هرچه سریعتر تکمیل شود تا بخشی از این خلاء جبران شود.