تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس گزارشات موجود در شورا؛ هم اینک بیش از ۹۰ درصد پله‌های برقی ایستگاه‌های مترو در سطح شهر تهران سالم هستند و مشکل فنی خاصی ندارند.

حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پله‌های برقی بصورت دوره‌ای و منظم توسط مسوولان فنی مدیریت شهری بازبینی و تعمیر می‌شوند.

وی توضیح داد: از آنجایی که استفاده از این پله‌ها و کارکرد آنها زیاد است ممکن زود به زود دچار خرابی و اشکال شوند.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است بدلیل وجود تحریم‌های خارجی و نبود قطعات، پله‌های برقی به موقع اورهال نشوند؟ گفت: خیر، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر درباره وضعیت پله برقی های موجود در سطح شهر (پل‌های هوایی) هم گفت: با بازدیدهای بعمل آمده از وضعیت پله برقی‌ها، اغلب آنها در سطح شهر سالم هستند اما بدلیل آنکه در معرض باد و باران و هوای آزاد قرار دارند عمرشان به کمتر از یک سوم رسیده که آنها نیز با پله‌های جدید با شیوه‌ای نو تعویض خواهند شد.

حجت‌الاسلام آقامیری آمار پله‌های برقی موجود در سطح شهر را ۵۴۰ یونیت عنوان کرد و ادامه داد: هم اینک ۷۰ تا ۸۰ درصد پله‌های برقی مذکور سالم و فعال هستند.

جایگزینی شیوه جدید دسترسی به پل‌های عابر پیاده به جای پله برقی در تهران

وی اضافه کرد: قرار است طبق برنامه ریزی شهرداری تهران قرار است تا شهریور امسال ۶۰ پله برقی نو جایگزین پله‌های مستهلک شود.

به گفته وی، این پله‌ها به دو روش رمپ هشت درصد و یا به روش پله‌های گام با ارتفاع ۱۰ سانتی‌متر در مناطق ویژه و پر تردد همچون بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و ادارات مهم نصب خواهند شد تا موجب افزایش سهولت تردد شهروندان بخصوص سالمندان و کهنسالان و مادران همراه با کالسکه شوند.

اجرای رمپ هشت درصدی در یک پل هوایی در مشیریه جنوبی

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران از ایجاد رمپ هشت درصدی بجای پله برقی در یک پل هوایی عابر پیاده در مشیریه جنوبی توسط شهرداری خبر داد و گفت: این اولین نمونه از نوسازی پله برقی‌ها با شیوه جدید است که در حال تکمیل است و در آینده عجهت بهره برداری شهروندان توسط مدیریت شهری افتتاح می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا می‌توان پله برقی پل‌های هوایی عابر پیاده‌ها را حذف و همچون دیگر کشورها، آسانسور را جایگزین آنها کرد، افزود: امکانات و شرایط مورد نیاز شهری کمتر برخورداریم ولی در استفاده از آسانسور بجای پله قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

حجت‌الاسلام آقامیری اظهار کرد: نوسازی و تبدیل کامل پله‌های برقی پل‌ها در سطح شهر نیازمند زمانی طولانی و در بازه زمانی هفت تا هشت سال است.