رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرایی شدن طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در استان خبر داد و گفت‌: اجرای این طرح بسیار ارزشمند سوی دولت سیزدهم و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان در حال اجراست و خدمات لازم به این جمعیت داده می شود.

دکتر محمدتقی آشوبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به فعالیت یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۷ شهریور ویژه کودکان در رشت مرکز گیلان اشاره کرد و افزود: هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی و سایر بیمارستان‌های دولتی گیلان با مجموع ۳۶۵ تخت ویژه کودکان رایگان است.

وی عنوان کرد: در این بیمارستان‌ها هزینه درمان کودکان زیر هفت سال شامل؛ بستری، عمل جراحی، انجام سی تی اسکن، MRI، رادیولوژی، پاراکلینگ و آزمایشگاه رایگان است.

رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیات دولت تصویب شده بود، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه‌گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.