تهران - ایرنا - مسئول دبیرخانه ستاد فرهنگی هیات دولت به شکاف میان تولید و عرضه در بخش جمعیت اشاره و بر رفع آن تاکید کرد و گفت: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و لازم است تولیدات فرهنگی متناسب با نیاز افزایش یابد.

به گزارش ایرنا از ستاد جایزه ملی جوانی جمعیت، میثم نیلی اظهار داشت: برپایی جایزه ملی جوانی جمعیت یک فعالیت نمادین و در واقع محلی برای ارزیابی برنامه‌هایی است که هم در بخش های مردمی و هم حاکمیتی و دولتی در ارتباط با این وظیفه خطیر در حال انجام است.

رئیس کارگروه فرهنگی ستاد ملی جمعیت با اشاره به برنامه رونمایی از سی اثر نمایشی با شعار «هر تولد جان تازه ای برای جهان» گفت: این نمونه یکی از تلاش هایی بود که در بخش رسانه‌ای صورت گرفت. امیدواریم این کار بهتر دیده شود و این جشنواره علاوه بر اینکه یک تشویق برای جریان سازی درست باشد، انگیزه بهتری برای تولیدکنندگان هم به حساب آید و در حقیقت فضایی برای دیده و شنیده شدن آنها هم باشد.

نیلی، یکی از ضعف‌های کشور در عرصه فرهنگی را تولید کار خوب اما دیده نشده آن به شمار آورد و گفت: اکنون این حرکت مثبت برای رفع نقاط ضعف آغاز شده و کاملا واضح است که در 2 سال گذشته اتفاقات خوبی هم در این عرصه در بخش حاکمیتی و حتی مردمی صورت گرفته است اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیاد داریم.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد یکی از کارهایی که باید در سال ۱۴۰۳ با هر تلاشی صورت دهیم، برقراری ارتباط بین جریان تولید و بخش جمعیت است؛ یعنی شرکت‌ها و صنایع تولیدکنندگان کالا در کشور هر کاری که تا به حال می‌کردند، از این پس با بعد جوانی جمعیت انجام دهند و آن را تشویق و تبلیغ کنند. این جهش می‌تواند با کمک تولیدکنندگان شکل گیرد و موثر افتد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار «سهم من از جوانی ایران» برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.