تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری با بیان اینکه به ورزشکاران ما القا می‌کنند که در پاریس شانس مدال ندارند، گفت: این مسائل سد راه ما نخواهد شد و ما یک راه را آغاز کردیم و تا کسب نتیجه نهایی ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، نشست خبری نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری امروز (چهارشنبه) در محل فدراسیون برگزار شد. در این نشست علی داودی و میرمصطفی جوادی المپین‌های این رشته نیز حضور داشتند.

نصیرشلال در این نشست گفت: چند ماهی است که اردوها را شروع کردیم و طبق برنامه پیش می‌رویم و امیدوارم مشکل خاصی نباشد تا با بهترین شرایط به پاریس برویم.

وی گفت: زمانی که پاداش در نظر می‌گیریم اگر به درستی انجام نشود نتیجه عکس دارد و ممکن است که ورزشکار را از پیش باخته کند. به ورزشکاران ما القا می‌کنند که شانس مدال ندارند.

نصیرشلال گفت: این مسائل سد راه ما نخواهد شد و ما یک راه را آغاز کردیم و تا کسب نتیجه نهایی ادامه خواهیم داد. ماتلاش کردیم میانگین سنی را پائین آورده و جو روانی را نیز کنترل کردیم اما از بیرون اتفاقاتی رخ می‌دهد که دست ما نیست. بچه‌های المپیکی شرایط خوبی دارند و در جام جهانی تایلند نیز عالی درخشیدند. از اوایل خرداد اردوی کیش برگزار و تا المپیک به اوج می‌رسیم.

وی تصریح کرد: شاید نتایج بازی‌های آسیایی این ذهنیت را ایجاد کرده، اما من می‌گویم شرایط با بازی‌های آسیایی بسیار تفاوت دارد و بچه‌ها افزایش رکورد خوبی دارند. ورزش ایران در حدود ۴۰ سهمیه گرفته که نباید برای آنان این موشکافی‌ها شود.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: نباید با ورزشکار این برخوردها شود چون به امید کسب مدال به پاریس می‌روند.

دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: ما دوست داریم علی داودی ۲۰۵ تا ۲۱۰ یکضرب بزند و در دوضرب نیز ۲۶۰ کیلوگرم مهار کند اما این بستگی به شرایط دارد. میرمصطفی جوادی قبل از جهانی عربستان آمادگی خوبی داشت و اگر رکوردها را ارتقا دهد به مدال خواهد رسید.

وی در مورد انتقادهایی که بعد از ناکامی رضا دهدار در کسب سهمیه مطرح شد، گفت: ما سهمیه قطعی نداشتیم و رنکینگ ۸ و ۹ از نظر من سهمیه نیست. برای دهدار همه کار کردیم و آماده بود. او ۳۰ ساله است و شرایط یک جوان ۲۲ ساله را ندارد که زیاد روی او فشار بیاوریم. بدنش خوب بود و در دوضرب خیلی نرمال برای او شروع کردیم در ادامه دو فرصت هم داشت. او گفت اگر سهمیه نگیرد، آخرین مسابقه است.