رباط کریم -ایرنا - امام جمعه رباط کریم گفت:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی در دفاع مقدس و یک ابزار قدرتمند در مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در اجلاسیه شهدای ارتش استان تهران که در مصلای بزرگ رباط کریم چهارشنبه شب برگزار شد اظهارداشت: وجود شهدا مظهر قدرت نظام انقلاب اسلامی و ولایتمداری و پایبندی به ارزش‌ها دو مؤلفه مهم مکتب شهیدان است که بایستی همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: همین ارزشها ۴۵ سال پیش باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و در طول این سالها، مشعل انقلاب اسلامی را فروزان نگه داشته است.

امام جمعه رباط کریم تصریح کرد: امروز دشمنان تلاش می‌کنند تا آنچه را که با تهاجم نظامی و جنگ سخت به دست نیاورده‌اند در جنگ نرم به دست بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی یکی از راههای اصلی مقابله با جنگ نرم را حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان و یکی از راههای ترویج فرهنگ شهادت، برگزاری برنامه هایی مانند کنگره گرامیداشت ۱۲هزار شهید شهرستان های استان تهران و همین اجلاسیه گرامیداشت مقام شهدای ارتش است.

وی رمز موفقیت ارتش جمهوری اسلامی ایران را معنویت، اخلاص و مکتبی بودن عنوان و یادآور شد: سند ایثار و جانفشانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تقدیم ۴۸هزار شهید و بیش از یکصد هزار جانباز است.