ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نام جهاد دانشگاهی با دستاوردهای خوب برای ایران اسلامی عجین شده و امیدوارم خدمات جهادگران بتواند مسائل اساسی کشور را حل کند که در این صورت کشور بیمه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز پنجشنبه در دیدار حسن مسلمی نیا رییس جهاد دانشگاهی کشور افزود: این نهاد از ابتدای تشکیل همواره یکی از نهادهای بسیار موثر در دانشگاه در زمینه‌های علمی و فرهنگی بود و توفیقات این نهاد انقلابی مایه مباهات و افتخاری برای کشور است.

وی اضافه کرد: موفقیت جهاددانشگاهی در حفظ روحیه جهادی، صداقت، پاکی، اخلاص، معنویت و آرمان‌هایی است که باعث شکل گیری این نهاد شد.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی به خوبی رسالت خود را حفظ کرده است و نباید اجازه داد که این اصالت از بین برود و باید این روحیه به نسل‌های آینده ای که در جهاد دانشگاهی مشغول می‌شوند، نیز منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه کارهای پژوهشی در مجموعه‌های دیگری نیز انجام می‌شود، ادامه داد: اما اینکه جهاددانشگاهی در کمترین زمان به موفقیت‌هایی دست یافته، نتیجه وجود معنویات است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به مضمون خطبه‌ای از امیرمومنان (ع) در نهج البلاغه گفت: جهان ارتباط خود را با ما نسبت به اعمال ما تنظیم کند، اگر بندگان کار خلاف انجام دهد خدا رحمت خود را محدود می‌کند، اما اگر معنویت و تقوا و خداترسی را رعایت کنیم، خدا مشکلات علمی ما را نیز حل می‌کند.