اصفهان - ایرنا - شماری از مسوولان اصفهان با صدور پیام‌های جداگانه ۲۷ اردیبهشت ماه روز «روابط عمومی و ارتباطات» را به جامعه فعالان این عرصه تبریک گفتند.

به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان در پیامی، روابط عمومی را رکن بنیادین توسعه سازمانی و اصلی ترین حلقه اتصال و پیوند دو سویه سازمان ها با افکار عمومی و سپهر اجتماعی و مؤثرترین نهاد در اقناع عمومی و انسجام بخشی در جامعه دانست.

سیدرضا مرتضوی افرود: روابط عمومی در دوره کنونی به عنوان عصر معرفت محوری، نهادی برآمده از دل نیاز های جامعه است.

وی در این پیام اطهار داشت: روابط عمومی حرفه ای و پیشرو می کوشد تا با کاربست اخلاق، دانش و بهره مندی از ابزارهای نوین و فناوری های نوظهور و تلفیق آنها با مهارت و خلاقیت، فضای مطلوب و پرتعاملی را برای گردش شفاف، سریع و صحیح اخبار و اطلاعات بمنظور انسجام همگانی، هم افزایی جمعی و تنویر افکار عمومی بر پایه اعتماد متقابل میان مردم و مسئولان محقق سازد.

وی یادآور شد: روابط عمومی ناگزیراست تا با بهره مندی از اصول متعالی انسانی در کنار دیگرقشرخدوم جامعه یعنی اصحاب رسانه و خبرنگاران بعنوان آئینه تمام نمای انتظارات و پل ارتباطی میان مردم و مسوولان، نقش مهم و کارآمد خود برای پاسخگویی به درخواست ها و مطالبات عمومی جامعه، در قالب روایتگری دستاوردها و پیشرفت ها با محوریت جهاد تبیین و دمیدن روح امید و نشاط بر پیکره عمومی جامعه را ایفا نمایند.

فرماندار اصفهان نیز در پیامی، روز ارتباطات و روابط عمومی را تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات دانست که امروزه به قلب تپنده مجموعه های مختلف تبدیل شده است.

محمدعلی احمدی افزود: در دنیای امروز که ارتباطات و تبادل اطلاعات با سرعتی شگفت‌انگیز در حال گسترش است، نقش روابط عمومی به‌عنوان پل ارتباطی میان سازمان‌ها و مخاطبانشان، بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید و خودنمایی می‌کند. هیچ سازمانی بدون داشتن روابط عمومی نمی تواند پویا و خلاق، ارتباط مناسبی با بیرون سازمان داشته باشد.

وی در این پیام روز روابط عمومی را فرصتی مغتنم برای پاسداشت تلاش‌های ارزشمند فعالان این عرصه خطیر در ارتقای سطح آگاهی و تعاملات سازنده در سطوح مختلف جامعه برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان هم در پیامی روز روابط عمومی را به مثابه آینه تمام نمای انتظارت و مطالبات برحق مردم، از سازمان‌ها و نهادهایی برشمرد که برای خدمت به آن‌ها، تکوین و سازمان یافته اند.

مهدی آقایاری افزود: روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی تداعی‌گر اهمیت و نقش روز افزون آن در دنیای ارتباطات و یکی از ارکان تاثیر گذار در مسیر تعالی هر سازمان است.
وی در این پیام یادآور شد: امروزه نقش آفرینی و جایگاه ویژه روابط عمومی در سازمان ها با بهره گیری از تکنولوژی و فناوری های جدید و دقت و سرعت در امر اطلاع رسانی و ارتباط موفق با مخاطبیان بیش از پیش اهمیت دارد.

آقایاری، روز ارتباطات و روابط عمومی را فرصتی مغتنم برای بازبینی هوشمندانه و منصفانه در راه های طی شده، فراز و نشیب های فراوان پیش رو و نیز ترسیم چشم اندازی روشن از آینده برشمرد که می تواند درخور شان و منزلت جوامع امروز طراحی و تدبیر شود.

وی در این پیام تصریح کرد: با توجه به اهمیت روابط عمومی به عنوان ویترین و پیشانی ارتباطی بین سازمان با مردم و مسوولان، باید با تمهید ابزار و تکمیل نیروی انسانی و تامین مالی، زمینه را برای نقش آفرینی درست و به موقع و ایفای وظیفه سازمانی در شفاف‌سازی ارتباطات بین مخاطبان و مسوولان فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، ۲۷ اردیبهشت در گاهشمار کشور با عنوان «روز روابط عمومی و ارتباطات» نامگذاری شده است.