اصفهان- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های منطقه ۶ موسسه‌های آموزش عالی کشور گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه روابط عمومی و ارتباطات دانشگاه‌ها با توجه به نقش حیاتی آنها در پیشبرد دانش و فناوری، تاثیر مهمی در توسعه و پیشرفت دارد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز پنجشنبه به نقل از فروغ رستگارمهر اضافه کرد: ارتباطات مؤثر پلی بین دانشگاه و جامعه است که به اشتراک‌گذاری دانش، جذب منابع و همکاری‌های بین‌المللی کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: روابط عمومی در دانشگاه‌ها نه تنها به اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط با دانشجویان و استادان می‌پردازد بلکه نقش کلیدی در جلب حمایت مالی، جذب دانشجویان برتر و برقراری ارتباط با دانشگاه‌های دیگر دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش روابط عمومی، دانشگاه ها را به نسل چهارم نزدیک می‌کند، افزود: این موضوع از طریق تقویت بنیه مالی، ظرفیت های برون سپاری و ارتقا مهارت های نیروی انسانی داخلی دانشگاه‌ها امکان پذیر است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: روابط عمومی امروز یک حرفه پر هزینه و گران قیمت است و ناترازی بزرگی درباره امکانات موجود در روابط عمومی ها و انتظارات حرفه ای این حوزه وجود دارد.

رستگارمهر تصریح کرد: بیشتر دانشگاه های کوچک با توجه به محدودیت مالی، اولویتی برای تامین نیروی متخصص و تجهیزات به روز برای حوزه روابط عمومی ندارند بنابراین باید تلاش شود با حمایت جدی وزارت علوم، حداکثر بهره‌وری سازمانی در زمینه نیروی انسانی و بودجه اختصاصی به‌منظور ارتقای خدمات رسانه ای روابط عمومی ها صورت گیرد.

وی گفت: روابط عمومی نه تنها یک ساختار خدمات دهنده و پشتیبان که یک قوه مشارکت فکری و راهبردی(استراتژیک) برای سازمان هاست و نقش تبیینی و آگاهی دهنده آن یک روش فرهنگی به‌شمار می آید.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در جشنواره «دریچه»( ویژه رسانه‌ها و روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها موسسات آموزش عالی) که دیروز در تهران برگزار شد، سه عنوان برتر شامل مقام برگزیده در بخش‌های گزارش تصویری و تالار افتخارات و مقام شایسته تقدیر در بخش کلیپ و فیلم کوتاه کسب کرد.

این مرکز آموزش عالی با حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

منطقه ۶ آموزش عالی کشور شامل دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد است.

۲۷ اردیبهشت به «روز ارتباطات و روابط عمومی» نامگذاری شده است.