قصرشیرین - ایرنا - سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: رمز پیروزی عملیات فتح المبین و فاتحان و حماسه سازان سوم خرداد، ایمان به خدا و باور دینی بود که باعث آزادسازی خرمشهر و شادی قلب امام راحل و امت شد.

به گزارس خبرنگار ایرنا ، علیرضا نظری روز پنجشنبه در ستاد هماهنگی بزرگداشت ارتحال امام، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت سوم خرداد با حضور اعضای شورای اداری و رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمانشاه در محل فرمانداری گیلانغرب ، با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به فعالان عرصه اطلاع رسانی افزود: سوم خرداد یادآور حماسه آفرینی رزمندگانی است که با قدرت ایمان بر باطل پیروز شده و برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند و عظمت و عزت کنونی ایران اسلامی را برای ما به یادگار گذاشته و به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: سالروز آزاد سازی خرمشهر، تجلی فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت است و ما موظف هستیم که این فرهنگ غنی را به نسل‌های جوان انتقال دهیم.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اشاره به قدرت رسانه و اطلاع رسانی، گفت: امروز همه ما باید با روحیه جهادی در راستای خدمت رسانی و اعتلای بیش از پیش نظام اسلامی تلاش کنیم و تا زمان به اهتزار درآمدن پرچم مقدس ما در تمام دنیا این جهاد ادامه دارد.

نظری افزود: لازم و ضروری است که تمامی دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با ستاد بزرگداشت سوم خرداد و سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در راستای اجرای با شکوه برنامه‌های این ایام داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد شهدا و عملیات فتح المبین و سالروز آزادسازی خرمشهر از پیش بینی برنامه‌های مختلفی برای این ایام خبرد اد و گفت: برگزاری یادواره منطقه ای سه هزار شهید ایل کلهر در گیلانغرب در روز سوم خرداد ، تجلیل از خانواده های معظم شهدا و جانبازان ، برپایی نمایشگاه کتاب ، غبار روبی مزار شهدا از مهم ترین این برنامه ها است.

سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی افزود: فتح خرمشهر یکی از ارزش‌های انقلاب است و ما باید با توان خود تلاش کنیم که ارزش‌های حوزه دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم تا شاهد شکاف نسلی نشویم.

وی ادامه داد: باید هر برنامه ای که اجرا می کنیم پیام محور و دارای پیوست فرهنگی باشد تا بتواند در جامعه و به خصوص بر نسل جوان تاثیر بگذارد.

فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب گفت: عملیات وعده صادق نشان داد که به فرموده رهبر به فتح قله نزدیک شده‌ایم و جمهوری اسلامی به هرچیزی که بخواهد می‌رسد و انجام می‌دهد.

نجفی اضافه کرد: امروز حرکت دانشجویی خودجوش در دانشگاه‌های آمریکا و تمرین شعار مرگ بر اسرائیل به زبان فارسی بیانگر این است که دانشجویان معترض می‌دانند که جمهوری اسلامی نماد مبارزه با استکبار است از این رو وظیفه ما سنگین است و باید با حرکت میدانی و روحیه جهادی برای زمینه سازی ظهور تلاش کنیم.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.