ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: جامعه امروز باید با استفاده از علوم جدید و هوش مصنوعی و به سمت توسعه همه جانبه حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: جامعه جهانی روز به روز شاهد تولد علم جدید و هوش مصنوعی روز است بنابراین جامعه ایرانی نیز باید روز به روز در حال حرکت به سمت پیشرفت و توسعه جامعه خویش باشد.

وی ادامه داد: مسئله هوش مصنوعی با توجه به دارا بودن ارزش‌های بزرگ علمی و تجربه علمی جدید باید در آذربایجان غربی نیز زمینه‌های آن پایه‌سازی شود.


حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: جوانان علمی بسیار قوی در این استان هستند که مایل به پژوهش در هوش مصنوعی دارند و دانشگاه‌ها و مسئولان باید با توجه به موضوع هوش مصنوعی زمان بیشتری برای این فرصت علمی اختصاص دهند تا در عرصه‌های علمی جزو اولین‌های کشور باشیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سالروز ملی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه افزود بر اساس سیاست‌های کلی نظام که مسئله پیری جمعیت در حال تهدید جامعه است باید مسئولان و همه دستگاه‌های اجرایی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با روز ملی اهدای عضو گفت: طبق فتوای امام خمینی(ره) افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند و نمی‌توانند به زندگی عادی خود برگردند، خانواده ها با اهدا عضو آنها می‌توانند جان چندین نفر را نجات دهند که ثواب اخروی و معنوی بسیاری دارد.

امام جمعه ارومیه در خصوص سالروز فتح خرمشهر نیز گفت: نباید چنین روزهای بزرگ و عظیم از خاطره‌ها فراموش شود چراکه هر کجا انسان‌ها به خاطر خدا کار جهادی انجام دهند که به فرموده الهی پیروز میدان هستند و قتح خرمشهر جزو همین مصداق‌های بارز کار جهادی است.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به دغدغه‌ها و چالش‌های مدیریت شهری و جامع گفت: جامعه شهری و استان آذربایجان غربی نیاز به ورود سرمایه‌گذاران دارد بنابراین زمینه سازی‌ها و مقدمات لازم از سمت مسوولین و مدیران باید ایجاد شود.

وی اضافه کرد: ساخت راه، بزرگراه و آزادراه و همچنین توجه به مسیرهای ریلی و مسیرهای هوایی می‌تواند این زمینه را برای دعوت و جذب سرمایه‌گذاران در آذربایجان غربی تسهیل دهد.

وی همچنین با اشاره به ساخت کمربندی دوم شهر ارومیه گفت: بارها بر این موضوع تاکید شده است که کمربندی دوم شهر ارومیه زمین نماند اما همچنان شاهد اتفاقات جدیدی در این خصوص نیستیم و امیدواریم به زودی اتفاقات خوبی در خصوص کمربندی دوم ارومیه رخ دهد.

به گزارش ایرنا، نمازجمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور مردم ارومیه در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.