اصفهان-ایرنا- رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: والدین دانش‌آموزان ۲ هزار مدرسه استان برای آغاز ثبت درخواست سرویس مدارس فرزندانشان فراخوان شدند.

شهرام صانعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور خدمت‌رسانی بهتر به دانش‌آموزان، به اولیای آنها برای ثبت درخواست سرویس مدارس در روزهای پایانی سال تحصیلی(۱۴۰۲-۱۴۰۳) و اواخر اردیبهشت جاری اطلاع‌رسانی شد و بطور مجدد این کار هنگام توزیع کارنامه به دانش‌آموزان نیز صورت گرفت.

وی تاکید کرد: امسال برای دومین سال بصورت هوشمند سامانه «سفیر مهر» فعال شده است تا فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان متقاضی سرویس مدرسه با فشردگی هر سال در شهریور ماه مواجه نشود.

صانعی ادامه داد: در حال حاضر با ابلاغ مدیرکل آموزش و پرورش استان و هماهنگی مدیران مدارس و شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی، فرایند ثبت‌نام در سامانه سفیر مهر در حال انجام است.

وی افزود: این مساله هم پیامد مثبتی برای سازمان تاکسیرانی و رانندگان و ساماندهی آنان و هم آسودگی خاطر برای والدین به همراه دارد.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه «سفیر مهر» به آدرس ssm.esftaxirani.ir تاکید کرد: والدین در مرحله نخست، تقاضای سرویس را در سامانه وارد و سپس شرکت‌های حمل و نقل با بررسی درخواست‌ها و درصورت فراهم بودن شرایط پذیرش دانش‌آموزان، برای والدین پیامک ارسال می‌کنند.

صانعی اعلام کرد: نرخ ماهیانه سرویس مدارس باید بصورت مصوبه در کارگروه مربوطه مطرح شود و سپس به تصویب شورای شهر و تاییدیه فرمانداری برسد اما نمی‌توان معطل این روند قانونی بود لذا در آینده مبلغی با اعلام سازمان تاکسیرانی بصورت پیش پرداخت موقت از دانش‌آموزان برای سرویس آنها دریافت می‌شود.

به گزارش ایرنا، سامانه سرویس مدارس اصفهان موسوم به «سفیر مهر» در سال ۱۴۰۲ نخستین بار برای ثبت نام درخواست سرویس مدارس راه‌اندازی و اطلاعات بیش از یک هزار و۹۰۰ باب مدرسه استان در آن ثبت شد.

شهر اصفهان ۴۶ شرکت حمل و نقل سرویس مدارس دارد.