ایلام - ایرنا - نماینده مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایلام به عنوان یکی از استان‌های دارای ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری است، گفت: توجه به این بخش مغفول در استان ظرفیتی خاص برای اشتغال آفرینی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سارا فلاحی" روز شنبه در نشست شورای اداری و توسعه استان ایلام، اظهار کرد: اگر روی صنعت گردشگری به طور جدی کار شود بسیار مفید و اثرگذار است چرا که بهره‌وری بالایی دارد و هم آلایندگی ندارد و در صورت تحقق این امر، تفاقات مثبتی در استان روی خواهد داد.

وی با بیان اینکه نگاه وزیر میراث فرهنگیریال صنایع دستی و گردشگری به استان ایلام نگاهی خاص و ویژه است، گفت:توجه به حوزه گردشگری استان ایلام در توسعه استان راهگشا است و به طور قطع اگر به این مهم توجه شود، می‌تواند در حوزه اشتغال زایی جوانان ایلامی بسیار تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم حوزه شمال استان ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال توسط دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرک‌های صنعتی، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی می‌تواند درصد بیکاری استان را کاهش و شرایط اشتغالزایی برای جوانان جویای کار را فذاهم کند.

فلاحی تاکید کرد: در بازدید اخیر از پروژه تصفیه خانه ایلام اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه(فاز اول) ۲ هزار میلیارد ریال است که اگر شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه گاز همکاری لازم را در خصوص اعتبارات بخش مسئولیت های اجتماعی داشته باشند می‌توان این پروژه را به سرانجام رساند.

وی اضافه کرد: طبق قانونی جوانی جمعیت اعتبار ۶۱۰ میلیارد ریال سهم استان ایلام به طور کامل دریافت نشده است که باید در این خصوص رایزنی‌های لازم برای جذب این اعتبار انجام شود.

نماینده مردم حوزه شمالی استان ایلام در مجس شورای اسلامی گفت: برای ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهرستان مرزی مهران نیز با توجه به نیاز سه هزار میلیارد ریال اعتبار، می‌توان از محل بخش اعتبارات مسئولیت های اجتماعی رایزنی‌های لازم برای جذب اعتبار این پروژه انجام داد.

فلاحی ابراز کرد: در امورات مربوط به بخش زیربنایی نیز باید تلاش کرد که با رایزنی‌های لازم سهم استان در این خصوص جذب شود.

به گزارش ایرنا، حوزه شمال استان ایلام شامل شهرستان‌های ایلام، ایوان، چوار، مهران، ملکشاهی، سیروان، چرداول و هلیلان است.