قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب قزوین یک ماه فرصت کاری داد تا مالکان چاه‌های فاقد کنتور در استان هرچه سریع تر به نصب کنتور اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین رجبی روز شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین اظهار کرد: چاه‌های فاقد کنتور در استان قزوین تا یک ماه کاری فرصت دارند که به نصب کنتور هوشمند اقدام کنند.

وی اضافه کرد: درصورت بی توجهی به این مهلت، بر اساس مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال برق این چاه‌ها در واحدهای تولیدی قطع خواهد شد.

رجبی با بیان اینکه این مصوبه تا پایان سال جاری ضمانت اجرا دارد، تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای موظف است در اسرع وقت نسبت به ابلاغیه، اخطار و هشدار در فضای حقیقی و مجازی اقدام کرده و تا پایان سال نیز اقدامات صورت گرفته را گزارش دهد.

۲۷۰۰ چاه آب در قزوین فاقد کنتور هوشمند است

سینا جمشیدی، معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین نیز در این شورا اظهار کرد: اضافه برداشت از چاه‌ها یکبار مشکلات عدیده دست قزوین محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ حلقه چاه آب در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات فاقد کنتور هوشمند هستند که متاسفانه با مقاومت‌هایی میز در این رابطه روبرو هستیم.

به گفته جمشیدی، سه هزار و ۷۰۰ حلقه چاه آب در استان قزوین به کنتور هوشمند مجهز است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین نیز در این نشست به اهمیت رفع تداخل اراضی در حوزه کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: بر اساس قانون ثبت رسمی اموال غیرمنقول مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام کشاورزان می‌توانند اسناد عادی و قولنامه اراضی خرد را به سند تک برگ رسمی تبدیل کنند.

در ادامه این نشست در خصوص حدنگاری حریم و بستر رودخانه های قزوین نیز تصمیم گیری شد.