تهران- ایرنا- قهرمان دِرَگ ایران گفت: در گذشته بیرون پیست مسابقه و یا تمریناتی داشتم، اما این کار به خطراتش نمی‌ارزد و با وجود محیط امن پیست‌ها، بهتر است ورزشکاران و علاقه‌مندان در پیست‌ها تمرین کنند.

آرین جهان‌پیما روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص مرحله اول مسابقات درگ قهرمانی ایران اظهار داشت: ماشینم سوپرا MK۵ ۲۰۲۲ بود که با پلاک گذر موقت به ایران آوردم. سعی می‌کنم تا مرحله آخر این مسابقات خودرو را آماده نگه دارم تا قهرمانی امسال شوم. ماشینم فابریک نیست و تقویت شده است. این اولین تجربه من برای شرکت در مسابقات کشوری بود که در کلاس آزاد و ۶ سیلندر توربو موفق به کسب طلا شدم. البته فکر می‌کنم که رکورد کلاس ۶ سیلندر را نیز زده باشم.

وی ادامه داد: ماشین متعلق به خودم است و از قبل در امارات نگه می‌داشتم. در واقع زندگی من در کشور امارات است اما برای رقابت به ایران می‌آیم زیرا حاضر نیستم خاک کشورم را به هیچ قیمتی بفروشم. اینکه ورزشکار بتواند در کشور خودش فعالیت کند و موفقیت داشته باشد، لذت خودش را دارد که هیچگاه تکراری نمی‌شود. علاقه بسیار به این کار و ورزش، باعث شد که خودم نیز در آن فعالیت داشته باشم و در مسابقات شرکت کنم.

قهرمان درگ ایران با اشاره به هزینه‌های این رشته عنوان کرد: هزینه‌های این رشته با توجه به حضور ورزشکار در کلاس مربوطه تفاوت دارد؛ برای مثال اگر در کلاس ۲۰۶ شهری شرکت کند، با کمی تغییرات کوچک در خودروی، می‌تواند مسابقه دهد. اما برای ۲۰۶ توربو، باید ماشین خاص خودش را آماده کند. کلاس‌های ۶ سیلندر توربو و آزاد نیز دیگر هزینه‌ها را خیلی بالا می‌برد. هر ورزشکاری به خاطر علاقه‌اش، از هزینه روزانه خود مقداری را برای ورزش کنار می‌گذارد. برخی‌ها نیز تغییرات کوچکی را روی ماشین شهری خود اجرا می‌کنند که می‌شود با آن خودرو در مسابقات شرکت کرد.

وی درمورد تاثیر راننده در رقابت‌های درگ گفت: ماشین رقبا در یک کلاس معمولا نزدیک به هم هستند و تغییرات روی ماشین نیز سقف خاص خودش را دارد تا بشود رقابت عادلانه‌ای برگزار کرد. در مسابقات آزاد جنگ قدرت ماشین‌ها شکل می‌گیرد ولی باز هم به نظر من ۵۰ درصد رقابت به عهده راننده‌ها است که به توان و مهارت آنان برمی‌گردد.

جهان‌پیما با تاکید بر اهمیت پیگیری این رشته در پیست‌های ورزشی خاطرنشان کرد: شاید خود من هم در گذشته بیرون پیست رقابت‌هایی را داشته باشم ولی این کار به خطراتش نمی‌ارزد و با وجود محیط امن پیست‌ها، بهتر است ورزشکاران و علاقه‌مندان در پیست‌ها تمرین کنند.

قهرمان مرحله اول درگ ایران اهداف آینده خود نیز گفت: هدف اولم کسب قهرمانی سال در رشته درگ است. شاید امسال در مسابقات خاورمیانه نیز رقابت کنم ولی هنوز تصمیم قطعی نگرفتم. احتمال دارد که وقتی ماشین را برای تمدید گذر موقت به امارات برگرداندم، یک مسابقه نیز در آن کشور داشته باشم.