زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سال گذشته مردم خیر این استان یک هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال به مددجویان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله صالحی روز یکشنبه در جلسه شورای راهبری مراکز نیکوکاری استان، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۸۰ مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعال است.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در بخش‌های مختلف فعالیت می کنند، افزود: باید از ظرفیت مراکز نیکوکاری بیشتر استفاده شود و اگر مرکزی ضعیف عمل می کند راهکارهای فعالتر کردن آن ارایه و در این خصوص اقدام عملی انجام شود.

صالحی تصریح کرد: امسال باید یک وظیفه ویژه را در مشارکت‌های مردمی دنبال کنیم و آن عمل به شعاری است که رهبر معظم انقلاب بر آن بسیار تاکید دارند.

وی با بیان اینکه حوزه شبکه‌های مردمی باید در بحث تحقق شعار سال پویاتر شود که این امر در شهرستان‌ها از اهمیت ویژه‌ برخوردار است، یادآور شد: درآمد حاصل شده سال گذشته در مراکز نیکوکاری معادل نیمی از مشارکت‌های مردمی جمع آوری شده از سوی کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: میزان کمک‌های جمع آوری شده، موفقیت این مراکز را در جذب مشارکت‌های مردمی نشان می دهد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ مرکز نیکوکاری در حوزه اشتغال، افزود: بهترین ظرفیتی که می تواند در تحقق شعار سال کمک کند، مراکز نیکوکاری تخصصی اشتغال است.

صالحی همچنین به فعالیت مراکز نیکوکاری تخصصی در حوزه زکات نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای تحقق شعار سال می‌توان از ظرفیت مراکز نیکوکاری در این بخش استفاده کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار مراکز نیکوکاری در اجرای طرح سلامت دهان و دندان و بینایی سنجی مددجویان، افزود: در اجرای این طرح که بیش از ۲ هزار مددجو از خدمات آن بهره مند شدند، مراکز نیکوکاری از ابتدا تا پایان، پای کار بودند.