به گزارش ایرنا، علیرضا رحیمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر کرج و خبرنگاران از خط ۲ متروی این کلانشهر گفت: اکنون متروی کرج دارای ۲ رام قطار است که یکی از آنها در ایستگاه قطار شهری تهران نگهداری می شود.
وی ادامه داد: با توجه به طرح توسعه خط ۲ قطار شهری کرج ، خرید هفت رام قطار دیگر برای این خط ضروری است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت : به علت کمبود لوکوموتیوران اکنون هفت راهبر قطار از تهران به کرج مامور شده اند.
تغییر و دگرگونی ترافیکی کرج
عمار ایزدیار سخنگوی شورای شهر کرج در این بازدید گفت: با راه اندازی کامل خط ۲ قطار شهری کرج وضعیت ترافیکی معابر این کلانشهر دگرگون می شود.
وی ادامه داد: ساختار حمل و نقل عمومی در ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی کرج با توسعه مترو باید تغییر کند؛ اختصاص ایستگاههای ویژه تاکسی در کنار ایستگاههای متروی کرج از مهمترین برنامه های مدیریت شهری است.
تامین اعتبار برای ساخت مرکز نگهداری قطارهای کرج
حسین مهاجری رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کرج با اشاره به اینکه برای ساخت مرکز نگهداری قطارها و تجهیزات متروی این کلانشهر پنج هزار میلیارد ریال نیاز است،گفت: ساخت این مکان ۲ سال زمان می برد.
وی بیان کرد: اکنون به دلیل نبود مکان نگهداری قطارها با مشکل اساسی برای خرید رام های جدید قطار مواجه هستیم.
نبود محل نگهداری قطار مشکل کرج
خلیل کوزه کنانی رییس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری کرج گفت: طی ۶ ماه گذشته ۶ کیلومتر از خط ۲ قطار شهری کرج ریل گذاری شده و یک ایستگاه نیز احداث شده است.
وی اظهار کرد: برای احداث هر یک کیلومتر خط ریلی مترو ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رییس سازمان حمل و نقل ریلی کرج از نبود محل نگهداری قطارها و تجهیزات مترو به عنوان مهمترین مشکل این کلانشهر یاد کرد و گفت : درصورت تامین مکان ،طی ۲ سال آینده ۱۵ کیلومتر خط مترو احداث می کنیم.
وی بیان کرد: اکنون ۱۱.۵ کیلومتر خط ریلی در دست احداث داریم .
عملیات احداث خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۸۵ آغاز شد و تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است.
قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کیلومتر اسفندماه سال گذشته به بهره برداری رسید.