شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس با صدور مشترک، شهادت آیت‌الله سید ایراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، در پیام آیت الله لطف الله دژکام و محمد هادی ایمانیه آمده است: یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلی فی عِبادی وَ ادْخُلی جَنَّتی. شهادت رئیس جمهور مردمی، خادم الرضا و سیدالشهداء خدمت، شهید حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، حضرت آیت الله آل هاشم عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، جناب آقای دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر انقلابی امور خارجه، جناب آقای دکتر مالک رحمتی استاندار مردمی و جهادی آذربایجان شرقی و دیگر همراهان شهید را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله(ارواحنا فداه)، نائب بر حق ایشان رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (دام ظله العالی) و مردم ولایت مدار و بصیر ایران و خانواده های آن شهیدان وارسته تبریک و تسلیت عرض می نماییم.

این پیام می افزاید: عروج دردناک این یاران دیرین و خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقدانی بزرگ و سانحه‌ای سنگین و توان فرسا برای نظام جمهوری اسلامی است.

در این پیام آمده است: امید آنکه رنج مدبرانه، کوشش خالصانه و خدمات صادقانه آن عزیزان جهت احیای آرمان‌های اصیل امام و شهدا مورد قبول حق تعالی و دودمان طه و یاسین (علیهم افضل صلوات المصلین) و ره توشه خوبی برای لقای خدای سبحان باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس در پیام مشترک خود از ملت عزیز و همیشه در صحنه ایران دعوت کرده‌اند که با حضور آگاهانه و پرشور خود در مراسم وداع و تشییع پیکرهای پاک شهدا، جلوه‌های به یاد ماندنی از دلدادگی به آرمان‌های انقلاب بیافرینند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه در بیانیه ای آورد: مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.


مراسم وداع، تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی و یاران شهیدش صبح امروز سه‌شنبه یکم خرداد ماه از ساعت ۹:۳۰ از محل میدان شهدا تا مصلای تبریز بدرقه و تشییع خواهد شد و سپس پیکر مطهر رئیس جمهور به قم منتقل شده و از جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران توسط مردم بدرقه و تشییع می‌شود.

در ساعات پایانی شب سه شنبه پیکرها برای مراسم وداع به مصلی تهران انتقال خواهند یافت و صبح روز چهارشنبه دوم خرداد ماه برنامه تشیع حضرت آیت الله رئیسی و همراهان با اقامه نماز توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی در تهران ادامه خواهد یافت.

صبح روز پنجشنبه سوم خرداد ماه نیز با توجه به تعلق خاطر شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی به مردم بیرجند و نمایندگی این مردم شریف در مجلس خبرگان رهبری، برنامه تشییع در استان خراسان جنوبی و در شهر بیرجند برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر مطهر ایشان برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا به مشهد مقدس انتقال خواهد یافت.