تهران- ایرنا- رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، از برنامه این سازمان برای برگزاری مرحله کشوری «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» با رقابت ۶۴ گروه دانشجویی برگزیده از پنجم تا ۱۰ خردادماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، رضا فریدزاده در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران اعلام کرد: مرحله کشوری دوازدهمین دوره این مسابقات، با حضور ۶۴ گروه ۴ نفره دانشجویی برگزیده مرحله استانی و دانشگاهی، از شنبه ۵ تا پنجشنبه۱۰ خردادماه در دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد.

وی افزود: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، در راستای مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر «نیاز جامعه به ترویج کرسی‌های آزاداندیشی و برگزاری مناظره‌های قانونمند توأم با امکان داوری» که در پاسخ مکتوب به نامه جمعی از طلاب و اندیشمندان در سال ۱۳۸۱ مطرح فرمودند، از سال ۱۳۹۰ اقدام به طراحی و اجرای «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» کرده است.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: تاکنون ۱۰ دوره از این مسابقات، با مشارکت بیش از ۱۲ هزار نفر از دانشجویان و اساتید برگزار شده است.



وی افزود: در طول ۱۱ دوره مسابقات مناظره، گزاره‌های مختلفی در مورد چالشی‌ترین مسائل کشور داشته‌ایم که دانشجویان باهم به مناظره پرداختند. هیچ مشکل و ملاحظه‌ای برای رقابت کنندگان این مسابقات چه در درون دانشگاه و چه توسط نهادهای متولی برون دانشگاهی پیش نیامده و این نشان از فراهم بودن شرایط و فضا برای گفتگو و آزاداندیشی در بین دانشجویان و دانشگاهیان است.

فریدزاده گفت: مرحله استانی دوازدهمین دوره این مسابقات از مهر ۱۴۰۲ آغاز شد، پس از برگزاری مرحله استانی دوازدهمین دوره این رویداد مهم فرهنگی با مشارکت ۳۸ واحد دانشگاهی/ استانی در همه استان‌های کشور و با حضور نزدیک به ۹۰۰ گروه ۴ نفره دانشجویی، مرحله کشوری این دوره از مسابقات با حضور ۶۴ گروه برگزیده مرحله استانی در دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام جهاد دانشگاهی، مسابقات مرحله کشوری با حضور ۳۰۰ نفر داوری هیات علمی و دانشجویی و داور سخنران برتر، داوری خواهد شد.

دانشگاه علم و فرهنگ، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، شهرداری تهران و دانشگاه‌های سراسر کشور از حامیان و مشارکت‌کنندگان این دوره از مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران هستند.