یزد - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: ۲۶۰ حلقه چاه کشاورزی و بخش خدمات و صنعت شهرستان مهریز دارای کنتور هوشمند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد محجوبی روز سه‌شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی مهریز، افزود: تاکنون ۹۵.۶ درصد از چاه‌های بخش کشاورزی و همچنین ۶۴ درصد از چاه‌های صنعتی و خدمات این شهرستان مجهز به کنتور هوشمند شده اند.

وی، از اجرای ۲ طرح مهم در راستای تامین آب شرب پایدار مهریز خبر داد و گفت: این ۲ پروژه در راستای تامین آب شرب پایدار این شهرستان تعریف شده است.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه ایستگاه پمپاژ اصلی خط انتقال آب مهریز در زمان قطعی برق با مشکل مواجه می‌شود ۲ دستگاه دیزل ژنراتور برق جهت آبرسانی پایدار به شهرستان از سوی شرکت آب منطقه‌ای خریداری شده که عملیات نصب و راه‌اندازی آنها در دست اقدام است.

محجوبی افزود: برای تامین پایدار آب این شهرستان در میان مدت، عملیات ساخت مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی با مبلغ برآوردی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: طراحی مخزن مذکور انجام‌ شده و فرآیند مناقصه انتخاب پیمانکار ساخت این مخزن در مراحل پایانی قرار دارد و عملیات عمرانی این طرح، اواخر خردادماه جاری آغاز خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح ۲۴ ماه است، گفت: اعتبار این طرح از محل اعتبارات طرح متمرکز آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی تامین شده است.

محجوبی گفت: میزان بارندگی شهرستان مهریز در سال آبی جاری ۱۶۷.۴ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه گذشته ۶۷ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه گفت:همچنین میزان بارندگی نسبت به دوره بلند مدت در این شهرستان ۶۳ درصد افزایش داشته است.

در ابتدای این نشست حسین ابراهیمی رئیس اداره منابع آب شهرستان مهریز گزارشی از عملکرد این اداره در سال گذشته ارائه کرد.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.